En bit ur mitt liv

Alla inlägg under april 2012

Av Kattis - 30 april 2012 09:12


Lördag. Tävling. 

Nerverna lyste med sin frånvaro även denna gång. Och nu var det nästan så att bristen på nervositet skapade nervositet!

Kanske det är bättre att vara nervös?! Det kanske blir en bättre laddning och inre pepp då?

Fast jag såg till att värma upp ordentligt. Och hålla mig varm ända intill matchstart.

Mötte en tidigare tävlingspartner. Då förlorade jag stort. Då var det min absolut första tävling och jag hade ingen aning om vad det handlade om. Helt vitt bälte mötte då långt mer erfaren motståndare.


Nu visste jag hur det gick till. 

Kände mig beredd på adrenalinkicken som kommer efter starten. Fokuserad....

Kände mig stark och i kontroll. Kunde kommunicera med min tränare och tänka. Planerade....


Tyvärr lyckades min motståndare svepa mig, men jag kontrade och kom upp direkt, vilket gav att hon missade poängen men fick en fördel. Ett plus kan man säga, för försöket.

Sen var kampen hur jämn som helst och inga poäng alls delades ut. Och motståndaren vann på fördelen.

Surt kan man tycka...men inte jag. Jag är hur nöjd som helst! För mig kändes det som vinst!

Känslan av kontroll, fokus och möjligheten att kommunicera med min tränare gav mig en otrolig känsla av prestation! 

Nu har jag kommit ett stort steg på vägen.

Nu ska jag bara proppa in ännu mera tekniker i ryggraden, så blir det nog bra det här!!

Av Kattis - 28 april 2012 16:20

En bild säger mer än tusen ord

Av Kattis - 27 april 2012 08:59

Vinterjackorna hänger tjurigt kvar i hallen. Idag var det de tunnare som fick glädjen att komma ut.

Med tio grader över minus och ständigt nertryckta jackor i ryggsäckarna, tilläts gossarna byta ut de tjocka klumpiga ytterplaggen mot de skönare vårvarianterna. Och det gjordes med glädje!


På fredagens anslagstavlor står mängder av olika roligheter. Hos någon står Junibacken, på en annans teater och på fem står det med stora bokstäver "The Avengers"! Biopremiär. Det är häftiga grejer det!

Det blir en kväll för gossmor och tre små grisar ikväll då. En lugn kväll med tidig sänggående. Imorgon är det ju tävling och jag måste se till att komma i säng och vara utvilad imorgon.


Solen har skinit sen tidig morgontimma och lovat skön dag på rolig lekplats, men nu har den plötsligt försvunnit! Typiskt...

Vad ska vi nu hitta på?

Tja, vi kan ju alltid städa. Nåt hörn har jag garanterat inte rört på 24 timmar ;-)


Av Kattis - 26 april 2012 13:59

Skogen är mossigt grön och det enda som hörs är vårfåglarnas kvitter. 

Älskad fyrfoting skuttar glatt omkring och liten tvåbent knölar efter. Ner i mossan, över fallna grenar och genom plasket.... Eller där hinner jag upp och stoppar. Faktiskt.


   


Idag är sista dagen för denna gång. Efter skogsturen är det dags för min lille vän att åka hem till pensionärslivet igen. Det känns tungt. Och bra på samma gång. För jag vet nu, att i lugnet hos mormor mår han allra bäst!


 


Vi promenerar till skolan för att hämta storebror. Lille D tar sin cykel.
Eftersom lunchen oftast inte blir innan ett för oss, tar han också med sig ett äpple. Han äter det i väntan på att brorsan ska komma. Han är cool...

   

Solen lägger sin varma hand över oss. Men endast för kortare stunder. Som för att påminna oss om dess existens. 
Vi minns den värme som en gång fanns. Vi minns...och vi längtar... 
Längtar till vandringar längs skogstigar med tältet på ryggen. Längtar till att få njuta av vistelsen i nuet. Av upplevelserna som kommer av att ha flera timmar, dygn att bara fördriva i en spartansk tillvaro.

Tills dess får vi njuta av annat!
På lördag är det tävling och jag börjar sakteliga känna av det i nerverna. Men det ska bli så himla skoj! 

Av Kattis - 23 april 2012 15:05

Dagarna rullar över varandra och måsten, viljor och önskningar får tiden att spinna...

Mitt lilla valium ligger åter i soffan och jag njuter av att det äntligen är som det ska vara. Fast jag är väl medveten om att det endast är för ett par dagar.


Veckan för tävling har snurrat igång och nu gäller det att ta till vara på träningstillfällena. Varje minut på mattan skruvas upp tre knop! Fingrarna ömmar och fötterna blir skavda. Och kampinstinkten trimmas till max.


Veckorna till sommarlovet minskar i allt snabbare takt och jag känner att jag vill inte alls ha sommarlov än! Inte på länge... Dels för att jag har inte en aning om vad vi ska hitta på att underhålla oss med denna sommar, och dels för att jag inte vill slippa alla rutiner och roliga aktiviteter som alltid tar slut till loven.

Och sommarlovet är så långt! Såååååå lååååångt!

Av Kattis - 20 april 2012 22:02

Amarulan ligger på is och fyra små knektar fladdrar runt på övervåningens tv-rum. Spelkväll betyder föräldrakväll.....

Med en bastad och scrubbad kropp ligger jag inbäddad i fleecefilten i soffan och glor på ingenting. En fredagkväll låter tankar och känslor röra sig fritt.


Lördag betyder atv för mannen min. Och imorgon ska det ske ett sökarbete (missing people) i stora staden intill, där han planerar medverka för att om möjligt kunna bidra med, om inte annat, så åtminstone ett par ögon till. Så otroligt givande då man faktiskt kan få möjlighet att göra något!


Kan hända jag och gossarna passar på att rulla av oss på judoklubben då. Alltid kul för lille D och mini-Elvis att också få rusa runt på den härliga mattan!

Av Kattis - 18 april 2012 10:03

"Life is a highway" på högsta volym och Blixten McQueen parkerad i köket.

En gosse stationerad vid pianot och en som trasslar med fingrarna i gitarrsträngarna. Behöver jag ens påstå att vi hörs ut på gatan....?

Det svänger ju, sa gossmor  och tog tag i dagen. Tvätt- och diskmaskin, dammsugare och Jif badrum har redan fått sina omgångar. Solen strålar och än så länge jag med den.....

Livet går uppåt och jag glider med.


Min älskade vän på fyra tassar lever lyckligt pensionärsliv, precis enligt mina önskningar. Skuttar bland stock och mossa med nyfunnen hundvän och snarkar högljutt i lugn och ro i soffläge. Det smärtar ännu att denna lycka fick kosta vår gemensamma tillvaro, men han lever livet... Och det är just det som är huvudsaken!

Tiden för ny pigg och alert liten/stor fyrfota vän kommer med tiden och tills dess laddar jag för det. 

Nu passar jag på att vila i tiden som är. Tillvaron med ett krav mindre. Även om det också innebär ett nöje mindre...

Ska utröna vari största nöjet ligger och klura ut vilken vän som kan passa bäst. En spännande tid det med.


Nej, nu förvandlar vi köket till idrottsstadion och plockar fram klubborna. Nu blir det bandymatch!


Ha det gott..

Av Kattis - 17 april 2012 22:12


En själ utdränerad, en kropp helt utmattad.

Redo att fyllas på nytt.

Samlar krafter i drömmar och vilan för natten.

Minns lycka i dagar som flytt.

Tillbaka i nutid med blicken mot livet.

En framtid jag sakta mig sytt.

En väv utav drömmar, en söm utav hopp.

Ett mönster däri jag har tytt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards