En bit ur mitt liv

Alla inlägg under september 2013

Av Kattis - 23 september 2013 13:40

Äntligen har jag fått några vänner med samma intresse för vandring!

Mer om mitt senaste äventyr finns på ny sida: livetrsmycketmer.blogg.se




Av Kattis - 19 september 2013 11:14

Pssst!

Prövar mina vingar på annan ort. Vill ni hänga med?

livetärsåmycketmer

Av Kattis - 18 september 2013 12:37

Något mör i rygg och ben sitter jag och njuter av barnens dansanta trampande från övervåningen. 


Lille E sov en mycket hostig och snorig natt på kudden intill mig och fick därför stanna hemma idag. Lille D med så klart!

De fick istället följa med till mitt tidiga morgonpass på klubben. Att väcka kroppen med en rejäl dos bjj är så himla skönt!

Att det dessutom sker på tu man hand med tränarvännen och därmed kan klassas som privatträning, är inte fy skam det heller... Suveränt!


Denna vecka har varit exemplarisk ur träningssynvinkel.

Började måndagmorgonen med bjj och avslutade samma dag med grym judo. Igår tränade jag judokidsen, vilket kanske inte ger mig någon fysisk träning, men tänkandet får sig lite skärpning när man ska visa och lära ut tekniker. Inte dumt alls faktiskt!

Och så drog jag igång även denna dag med bjj. 


Bara låta veckan fortsätta på samma vis så blir detta kalas...


Men imorgon är det jobbmöte och lite papper som ska skrivas. Så kanske jag sen kan få lägga några timmar till inkomstbaserade göromål dessutom!


Skön onsdag på er.

Av Kattis - 16 september 2013 08:54

Det känns som att hela världen vet vad en pyttipanna är för något. Det är bara för mig, som alltid är lite efter, som det något helt nytt.

Och då menar jag naturligtvis inte den traditionella maträtten! Utan något handskapat, egenmäktigt tillverkat, utav garn.


Själv är jag ju en sådan där stickfantast som kommer och går liksom. Intresset går i vågor. Mest på grund av att jag egentligen aldrig vet vad jag ska tillverka!

När garderoberna dignar över av stora vackra sjalar ämnade för festligheter, känns det lite som att det räcker. På den fronten. Och stickade tröjor. Behövs inte heller hur många som helst. Dessutom är de aningens opraktiska...

Halsdukar, mössor och vantar. Nej tack. Fullt i korgen!


Så att då dyka på, eller få nerlagt i knät, något nytt. Ett annat slags mönster och lite annan idé. Mycket trevligt!

Det är så himla skoj att få pilla med något och se hur det växer fram mellan stickorna!

Så mitt tips är att kika in hos garnochmera, för er som gillat stickat!

Där finns mönstret till en annan slags pyttipanna.

Av Kattis - 15 september 2013 17:06

Storebror ska bjuda på trerätters middag. Och här tas varje tillfälle till uppklädning till vara!

Av Kattis - 14 september 2013 18:02


River igång morgonen med ett judopass a´la "stor&liten"!

Den riktiga tränaren är tvungen att jobba på annan plats, så jag rycker in som vikarie. Jag har fått en ordentlig lista med ordningen på alla moment och rörelser som det är tänkt att jag ska gå igenom. Men jag busar lite och gör det hela lite på mitt sätt...


Barnen blir svettiga och verkar ha kul. Och bättre betyg kan man väl inte få?!

Det var riktigt roligt att få vikariera med ett gäng glada spralliga barn!


Dagen fortsätter med att peta i gubben lite vettig kost inför halvmaran han ska beta sig igenom några timmar senare. Men när vi väl har fått honom iväg mot storstaden pumpar vi andra upp alla slöa cykeldäck och trampar runt en sväng i byhålan. Gossmor med två kortbenta i cykelvagnen och en fyrbent springandes bredvid. 

Vilket ekipage vi utgör, vi sprider ut oss kilometervis...

Då en gosse inte lyckats få sin punka lagad får han trampa fram på cykel modell liten, ser lite kuligt ut, men det går!


När vi ändå har aktiviteten i oss, betar jag och storpojken av ett styrkepass hemma på köksgolvet efter hemkomst. Uppvärmda och klara liksom! Och efter det har resten av dagen liksom bara rullat på. 

Undrar hur det rullat för maken min...



Av Kattis - 13 september 2013 13:40

Av Kattis - 13 september 2013 11:12

Vandrar ut på den ensliga vägen mellan åkrarna. Dimman ligger tjock och det går nästan att känns dropparna i luften.

Kopplar loss min vän och ökar takten till svetten rinner längs ryggen.

Jag andas djupt, släpper ut all stress och känner hur kroppen jordar sig. En skön promenad.


Visar min fyrfota vän att hålla sig till ena sidan av vägen, hon fattar galoppen efter tre försök. Vi tränar några inkallningar, stanna och att går nära vid min sida. Det kommer en bil och vi låter den passera innan vi går vidare.

Om hela livet ändå kunde vara så här enkelt!


Denna morgon kände inte lilla E samma ångest som tidigare mornar vid lämningen. Vilket även minskar ångesten hos mig. Helst vill jag inte lämna honom alls då jag inte behöver, men då förvärrar jag hela situationen för honom. Det bästa är nog att hålla sig till schemat så här i början...

Jag ser till att hålla mig sysselsatt tills jag äntligen kan få hämta hem min lillprins igen.

Badrummen är rena i alla fall...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards