En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Kattis - 31 juli 2012 22:56

På resande fot passeras ofta fler trevligheter. Platser som önskas besökas.
Denna gång var det till min lycka!
Gossfamiljen väntar tillökning =)
Som bekant. Och nu är den hett efterlängtade dottern/tikvalpen född och gammal nog för besök.
Så mitt hjärta kan smälta. Mjukna, falla och totalt öppna sig för detta lilla underverk!
Min älskade liten. Nu har vi mötts. Framtiden är vår

Av Kattis - 31 juli 2012 10:00

Barnens vildaste fantasier har nu uppfyllts!
Nu har vi klarat av den enorma resan till Legoland DK, och det med bravur. Barn har som bekant inga gränser för fantasin... och det har de inte på Legoland heller! Men gossmors gränser sprängdes radikalt. Wow!
Vilket hotell! Vilka magiska hotellrum! Vilken välstädad och sagolik park!
Det var inte enkelt att ta sig dit, men varje son kände att var mil i bilen var värt det. Flera gånger om?

Av Kattis - 30 juli 2012 11:27

Otroliga kreationer har jag skådat denna helg. Byggnationer tillverkade med finess och fantastisk uppfinningsrikedom. Magnifikation av sällan skådat slag.
Ändå minns jag som vackrast den av regnet färgat mörk och glansiga murgröna, som krälade sig fram som en tjock matta under buskar och längs trädstammar vid den stora parkeringen utanför.
Människans förmåga är fantastisk.
Men än större är det som naturen skapar ur sitt eget inre!
Om människan släppte fri sin själ på samma sätt, skulle vi blomstra alla lika vackert?

Av Kattis - 28 juli 2012 21:23

Jag ser inte dödsstjärnan utanför fönstret. Men jag vet att det finns där, bakom lövkronan.
Macken ser jag däremot. Där gossar tankade sina bilar tidigare under dagen.
Trött i benen vilar jag ut i fåtöljen. Ett glas vin står upphällt intill mig och bredvid ligger boken. Som jag längtar efter att slukas in i.
Åtminstone en gosse har slumrat in. Snart två till hoppas jag?

Av Kattis - 27 juli 2012 15:30

Så många kloka ord om medmänsklighet har sagts. Så många har talat om kärleken till sin nästa.
'Vad du inte vill att människorna skall göra dig, det skall du inte göra dem.'
'Allt vad ni vill att människorna skall göra er skall ni göra för dem.'
Och förstås:
'Du skall älska din nästa så som dig själv.'
Det tycks mig olyckligt nog som att den egna kärleken till jaget är något av en bristvara i dagens samhälle. Då blir den goda visheten svår att nå upp till.

Av Kattis - 27 juli 2012 09:56

Trädtopparna vid horisonten kapar skarpt av himlens ljusblå molnbädd. Kontrasten är nästan overkligt hård och kantig.
Fälten framför vajar lingula i sommarvinden och grusvägen dammar bakom oss där vi cyklar fram.
Jag och storpojken tar en tur bland gårdarna, möter kossor, hälsar på hästarna och doftar smultron från vägkanten. Sommar när den är som bäst?

Av Kattis - 26 juli 2012 23:30

Stilla vajar rosenprydd gardin.

Tacksamt andas jag in den svala doften av sommarnatt.

Känner hur den ljumma brisen från det öppna fönstret sakta svalkar min kropp....


Av Kattis - 26 juli 2012 18:51

En liten kaka och ett glas saft?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards