En bit ur mitt liv

Alla inlägg under januari 2011

Av Kattis - 31 januari 2011 22:17

Nu börjar pluggandet 

 
Av Kattis - 31 januari 2011 10:28

Nu har vi grävt ner oss i legolådan

 
Av Kattis - 31 januari 2011 08:47

Under gårdagen råkade jag se hur en av gossarna skulle dra ner dragkedjan på sin jacka, och den var redan helt öppen undertill. Trasig med andra ord. Han stängde den till största del med hjälp kardborreknäppningen på vindslån. Att det absolut inte var en, för honom, ny upptäckt syntes tydligt i gossens ansikte. Han löft skamset på ena armen och blottade en låååång reva från armbågen ända ner till midjan, längs sidsömmen… Gargh! Varför säger han inte till?! Han är en sådan där gosse som inte har tid att bry sig om så luvan sitter framför ansiktet på honom. Han är bara hårt fokuserad på lek lek lek och ännu mera lek! Fast detta känns ju ärligt talat skitpinsamt :-/ Gossen från det gossfyllda huset springer vilt omkring på skolgården i alldeles trasiga kläder!! Vad tänker skolpersonalen ?! Stackars 'skomakarunge'…(den vita stenen) Så på dagens sysslolista hamnade nu ett akutinköp av vinterjacka. Alltid lika lätt så här mot våren…

Av Kattis - 30 januari 2011 21:55

Imorgon tar olika omständigheter mig till den större staden intill. Jag som aldrig kommer iväg till shoppingstråken ;-) (inte ofta i alla fall) tänker passa på att kika på lite smått och gott för lillplutten.

Med sista bebisen blir det ju sista gången jag får möjlighet att köpa ministorlekar :-(


Lindex har en hel del sött såg jag.

Mumin och hans vänner är en av familjens favoritfigurer. Och Stinky eller lilla My är de jag gillar bäst!

Busmonstret och bustjejen som ser till att det händer nåt! Små oskyldiga rackartyg som lätt bjuder till skratt........

Av Kattis - 30 januari 2011 18:44

Solen har sannerligen förgyllt vår sköna söndag idag.

Maken packade ner korv och tog fyrhjulingen ut till polarna på isen.

Själv drog jag barnen, de som inte lyckades smita iväg till någon kompis, efter mig i en längre runda runt ån. Två citroner blandade in sig i den lilla skruttsamlingen jag till sist släpade in över tröskeln här hemma!

De kramade jag raskt ur och mixade lamonad av ;-)


För övrigt har maken duktigt rivit och byggt upp, spacklat, slipat och målat i vårt blivande sovrum.

Garderobsväggen har jag efter lite mer funderande beslutat att tapetsera. Nu ska jag bara hitta en fin. Och då menar jag EN fin. Det finns ju hur många snygga och underbara som helst!

Jag brukar ofta fastna i Boråstapeters katalog "anno 1905". De har otroligt vackra tapeter!


Känns hur vrickat som helst att vara i full gång med nästa renoveringsprojekt innan badrummet ens är klart!! Men det är den däringa rörmokaren vi väntar på. Han ska sätta toa, handfat, dusch och handdukstork på plats. Sen är det klart =-)


Gissningsvis lär vi vara klara med sovrummet samtidigt som badrummet.....




Av Kattis - 30 januari 2011 15:30

Så har skafferiet fått sig en ansiktslyftning så det heter duga! Ut for all pasta och alla sockerprodukter. Jag vägrar dock slänga allt på stört, utan packade pastan i en kasse som ställdes längst upp och längst in på 'den förbjudna hyllan'. Där förvaras dessutom alla bakprodukter som jag ändå vill tillåta till kalas och särskilda högtider. Nu gäller det dock att plugga på och lära in nya typer av kak-och-bak-varianter. Kanske det mesta gamla 'gottet' går att byta ut alldeles!? Tvivlar på det… Nu ska snart middag på fläskfile och ugnsrostade rotsaker med quinoa tillredas. En helt vanlig middag trots strama kostförändringar!

Av Kattis - 30 januari 2011 00:03

Sekunderna tickar ut nu. Som sista kornen i timglaset. De sista ögonblicken går alltid snabbare än alla miljoner dessförinnan. Håller dig i handen. Din tunna hud ser ut att vara genomskinlig, ändå är dina blodådror inte mer synbara än spindelväven i skymningen. Blodet i din kropp har saktat ner. Liksom livet. Livet som tagit dig genom år av händelserika ögonblick. Jag känner dig inte, men vet att du är älskad. Sett i dina barns ögon att ditt liv varit betydelsefullt. Nu ligger dina ögon stilla bakom de stängda ögonlocken. De har sett färdigt på livet. Nu väntar något annat. Dina andetag är långsamma och få. Vilket som helst kan vara det sista. Du ser alldeles rofylld ut inför den sista vilan och runt oss tycks nu tiden plötsligt stanna upp. Så tar du inget andetag mer. Bara släpper livet. Jag smeker sakta din handrygg och önskar dig lycka på färden…

Av Kattis - 29 januari 2011 19:00

schackutbildning

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards