En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2015

Av Kattis - 31 juli 2015 22:28

Så började mitt tvättrace igen.
Fullt i tvättstugan och tomt i köket.
Som ett timglas som oavbrutet behöver vändas.

Som en evighetsmaskin.

Nu ska jag sova i min egen säng med egen kudde. Vardagslyx.
Imorgon börjar kampen mot evigheten.

Av Kattis - 31 juli 2015 12:53

Med en kaffe to-go rullar vi nu hemåt igen. Körsjungandes till radions alla topplåtar. Humören är lika toppade.

Efter några dagar bland syskon och kusiner har jag nu fyllt på familjekänslan och känner hjärtat pumpa glatt igen.

Jag har några. Jag tillhör.

Av Kattis - 31 juli 2015 10:48

Ett gammalt hus med gamla anor.
Livsöden invävda i tapeterna, lager på lager.
Rum och skrymslen överallt. Knarrande plankor och gnisslande dörrar. Den lilla smala pigtrappan från köket är perfekt att smyga i. Och små garderober att krypa in i finns lite varstans. Det är lätt att gå vilse innan man lärt sig hitta.
Ett drömställe att leka kurragömma på.

Men vindsvåningen med sina pigkammare. Med sin trälåda för förvaring av de döda vintertid. Dit upp går man inte.

Förr kunde man ju inte begrava sina döda så länge tjälen låg i marken. Så då förvarades de i en trälåda på vinden.
Bredvid pigkammaren.

Stackars piga.

Av Kattis - 30 juli 2015 22:54

En gammal gård på landet. Där bor min far.
En stor gård med mycket plats för lek.
Behöver bara öppna bildörrarna så har barnen dragit på vift.

Det hoppas i hö och på studsmatta. Varför välja?
Det springs på de öppna gräsytorna och smygs runt bland alla uthus.
Och det leks kurragömma.

Men upp på vinden. Dit går man inte.

Av Kattis - 30 juli 2015 09:59

Ännu en natt i Värmland.
Sov gott.

Gårdagens vandring bland barndomsminnen fyllde mig med värme.
Trodde jag skulle känna en större sorg, men känslorna höll sig ändå lugna.

Skönt.

Av Kattis - 29 juli 2015 23:14

Med en sjö i närheten är ju rodd lättillgänglig träning.
Älskar att ro...

Av Kattis - 29 juli 2015 19:27

Vandrat längs memorylane.
Mött platser jag inte sett på årtionden.

Tiden tycks ha stannat.
Men ändå inte.
Växtligheten har tagit över och naturen börjar återta det som en gång varit deras.

Det som var så stort och läskigt när jag var barn krympte plötsligt.
En gammal badplats gömmer sig bland träden.

Ladugården står öde och tom.
Minns ännu ljudet från mjölkmaskinen.

En annan tid. Ett annat liv.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards