En bit ur mitt liv

Alla inlägg under september 2016

Av Kattis - 30 september 2016 20:26

Myser i soffan med mina älskade frön. Det är mysigt så länge det varar. Jag prioriterar en pigg och alert kropp imorgon och kryper därför i säng redan klockan åtta.
Det är jobbhelg.

Sträcker och böjer kroppen i olika yogapositioner innan läggdags för att öppna upp bröstkorg och mjuka upp höfterna något. Är rädd att få framroterade axlar av styrketräningen.
Och alla knäböj stelnar till låren. Vill helst fortsätta känna mig mjuk och smidig.
Någorlunda i alla fall.

Ryggen känns fortfarande från igår. Men endast som normal träningsvärk. Tror gårdagens pass tog rätt ordentligt faktiskt. Det känns i både rygg, armar och lår. Och det känns ju alltid trevligt. Väl utfört arbete.

Imorgon är det dags igen.
Undrar om det också ska behöva ta två timmar.

Av Kattis - 30 september 2016 12:01

Med ryggen mot solen surplar jag kaffe efter lunch. En stunds rast och jag passar på att ta lite luft.
Och det finns det gott om idag. Det blåser enormt!

Av Kattis - 29 september 2016 21:18

Med en stramande rygg kom jag upp från mitt lilla källargym i förmiddags. Jag kände hur höger sida drog likt en överspänd fiolsträng på baksidan. Var så pass att jag blev riktigt nervös för att det plötsligt skulle smälla till och bli ett ryggskott av det.
Har varit där och det var en mardröm utan dess like! Slutade med färd till akuten efter tre dagars gråtande på soffan. Hemskt!!
Läkaren trodde först min rygg hade gått av. Smärtan var osannolik.

Men men. Tog det otroligt lugnt in i en varm dusch och lät ryggen slappna av i en stående framåtfällning. Och det gick bra. Ryggen har lugnat sig.
Fast passet var jobbigt idag.
Att ta mig igenom mina tre övningar, knäböj, bänkpress och marklyft, tog närmare två timmar! Det är inte klokt! Vad är det som tar sån tid?

Minns i början när jag rafsade igenom träningen på en halvtimme. Nu krävs rejäl uppvärmning och flera minuters vila mellan varje set. Men två timmar! Det är lite väl mycket.
Jag ville ju få in några extra assisterande övningar, men nej. Efter två timmar fick det vara nog.

Det börjar bli tungt nu. Så där så att psyket inte riktigt hänger med. Lite att jag räknar med att inte orka eller att det inte kommer gå bra. Och då gör det ju inte det heller.

Det måste jag jobba på. Mitt självförtroende.

Av Kattis - 28 september 2016 21:30

Jodå. Promenaden blev av. I rejält regn, men med en härlig doft av höst.
Inget ont som inte har något gott med sig.

Imorgon får familjen sin tredje trettonåring. Halva barnaskaran har därmed kommit upp i tonåren. Gissa känslan.

Kalas till helgen och badrumskaoset fortsätter. Som om inte det stökar till huset tillräckligt började jag idag riva ut leksaksförrådet i källaren.
Det måste tömmas och rensas. Vi måste ha plats för fler leksaker där nere och får därmed lov att göra oss av med gammalt skräp.
Slänga saker älskar jag. Fruktansvärt miljöidiotiskt, men till mitt försvar är det inte jag som införskaffar något. Vill helst inte ha några saker.

Men nu handlar det inte om att kasta något utan mer om att sälja eller skänka bort.
Men först ska det rensas ut.
Helst iordningställas innan kalaset också.

Av Kattis - 28 september 2016 09:51

Av Kattis - 28 september 2016 09:48

Jo men så är det.

Mornarnas kaffe på altan är utbytt mot en kopp vid köksbordet.
Det regnar utomhus och tanken på altanfrukost är inte lika lockande längre. Tyvärr.
Men hösten är alltjämt en underbar årstid.
Jag har en plan på att komma ut för en rask promenad under förmiddagen. Fast jag lovar inget än.

Den sista tiden har min astma bråkat. Det började efter en förkylning, då brukar jag ju få leva med inhalatorn i min hand, men sen har det liksom aldrig riktigt släppt. Så slog det mig!, den sista tiden har jag ju prioriterat styrkepassen så ordentligt att jag medvetet avstått både löpning och judo. Allt för att spara krafterna och vara ordentligt utvilad till nästa gympass.
Och är det något en astmatiker måste jobba på så är det flåset!
Så hur gör jag nu?

Ska försöka få in åtminstone något konditionskrävande under veckan. Om jag bara kör en lugn och väldigt långsam löpning borde benen klara sig. Kanske inte.

Måste tänka till.

Av Kattis - 27 september 2016 21:40

Tänk vad livet kan vända.

För ett år sedan var jag på väg i en helt ny riktning. Sen kraschade jag och dök ner i ett halvår av djupa sorger och problem som avlöste varandra.
Så satt jag plötsligt i soffan en kväll och ramlade helt appropå in på en annons på platsbanken. Kände instinktivt att det var rätt.
Sen flöt allt på och jag har nu arbetat i snart sex månader på ett jobb jag aldrig haft en tanke på att jag skulle kunna platsa på.
Och har mått prima hela tiden och ser fram emot varje ny arbetsdag.

Nu väntar jag med spänning på att få se om jag får vara kvar. På en fast tjänst.

Tänk i så fall sen då. Vilken ännu större livsomvridning det skulle innebära för vår familj! Två fasta löner.
Dörrar öppnas.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards