En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2016

Av Kattis - 31 juli 2016 20:12

Två dygn på en båt gör att hela världen gungar. Även efter landstigning.

Nu hoppas jag på en ordentligt god nattsömn och att jag vaknar pigg och glad imorgon.

Av Kattis - 31 juli 2016 18:12

Köpte mig en tidning. Ett glossigt magasin.
Vackra bilder och mängder med reklam. Sommarfina fötter, hårvård för salta dagar och hjälp vid soltrött hy.

Jag är inte särskilt skönhetsinstresserad av mig. Använder så gott som aldrig smink eller hårstyling. En tofs och iväg är mer min melodi.

Men nu sitter jag med mitt glamourösa magasin och fötterna i varmt fotbad. Har ju inget annat än gammal dammig babyolja att hälla i, men det duger.
För ibland vill till och med jag tjeja till det lite.

Av Kattis - 31 juli 2016 16:47

Borta bra men hemma bäst.
En kaffe på altan efter fixad tvätt känns väldigt skönt.

Känner att vi börjar få rutin på detta med att göra loss och angöra brygga/båtplats. (Vet inte om det är rätt båtspråk, men ni fattar) Alla har sin roll och det funkar rätt bra.
Även detta med packning och ordning på sina grejer har blivit bättre. Alla har sin ryggsäck med sina saker och där ska man ha allt sitt hela tiden. Inga slängda strumpor el prylar nån annanstans är ok.

Vikten av det kände vi av speciellt inatt när det blev så blåsigt helt oväntat. Det kan inte ligga grejer varstans om man akut behöver flytta på sig.
Ordning och reda är jätteviktigt i sådana sammanhang!

Nu vilar jag upp mig inför kommande långvecka. Då jag dessutom ska göra mitt första tolvtimmarspass. Det blir kämpigt.

Av Kattis - 31 juli 2016 09:33

Mitt i natten vaknar jag av ett väldigt gungande. Båten kränger och far och ankarlinan gnisslar högljutt.
Mannen sitter redan och tittar ut genom sidofönstret. Det blåser plötsligt enormt. Rakt akter ifrån.

Det är inte jätteroligt att vakna av oväntad storm från helt fel håll. Att i kolsvarta mörkret behöva ta beslut om eventuell förflyttning.

Nu sa vädret oss att vinden skulle vända tillbaka efter någon timme, så vi höll ut. En av småkillarna vaknade och var sjösjuk, men resten sov sig igenom eländet. Vilket underlättade.
Men om vi hade behövt dra iväg helt plötsligt...

Nej. Slipper hellre blåsiga nätter.

Av Kattis - 30 juli 2016 20:07

Solen börjar gå ner och myggorna vakna till liv. Var är de hela dagarna?
Lördagsgodiset är uppätet och det är dags att städa undan alla badleksaker. Det är kväll.

Vi tog en tur upp på lilla berget nu när hettan är över, men det var totalt överbelamrat med rödmyror att jag fick panik och tog mig ner fortast möjligt. Usch!
Men det var vacker utsikt.

Nu måste jag nog börja dra upp min badpojke ur vattnet. Han blev ett russin för länge sen.

Av Kattis - 30 juli 2016 12:27

Kryper upp i soffhörnet i skuggan av kappellet på akterdäck. Det är för varmt i solen!

Har just knåpat ihop en lunch av gammal skåpmat och lyckades få samtliga i familjen mätta och nöjda ändå. Vi planerar att stanna kvar ett dygn till.
Det är så lugnt hav och så vackert sommarväder att vi kan inte bara lämna detta. Inte när vi nu har chansen att vara kvar lite till.
Nästa helg jobbar jag ju. Och vädret vet man aldrig hur det blir kommande ledigheter.

Mannen tog ett par barn med sig i jollen och for till en ökiosk i förhoppning om glass.
Vi får väl se vad de kommer tillbaka med.

Av Kattis - 30 juli 2016 08:44

Vaknar med solen i ansiktet och en liten varm fot i magen.
Öppnar upp väggarna och släpper in frisk och sval morgonluft. Vattnet ligger alldeles kav lugnt.
Alla barn sover och tystnaden är starkt påtaglig. Njuter de sista minuterna av lugn. Snart är det full fart igen.

Och det tar inte lång stund innan fiskespöna är i rullning.

Av Kattis - 29 juli 2016 17:34

Är helt såld!
Elaine Eksvärd är helt otroligt duktig och pedagogisk retoriker. Och hennes böcker är intressanta, lättlästa och enormt lärorika.

Jag är nu inne på en tredje bok av henne. Har tidigare läst 'Härskarteknik' och 'Snacka Snyggt', lika bra allihop.
Normalt sett kan man ofta lätt ledsna på en författare efter att ha plöjt igenom en bok eller två, men jag vill fortfarande bara läsa/lära mer!

Ser att hon skrivit en till faktiskt.
'Du är din generation', det blir nästa lånebok det.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards