En bit ur mitt liv

Alla inlägg under december 2015

Av Kattis - 16 december 2015 08:06

Så har jag gått igenom en tid av sorg, men äntligen kommit ut på andra sidan. Stadigare.

En vecka kvar till julafton och på soffan ligger en liten sjuårig feberkille. Tredje dan idag och jag hoppas på en vändning.

Köket ståtar med sina julstjärnor i fönstret och sin sprakande brasa. Svårt att ta in att detta vackra kök tillhör mig. Otroligt nöjd och tacksam.

Inköpen till den stora dagen är avklarade och jag har en god känsla inför mottagandet av alla julklappar.
Till och med mannen har en att vänta. En som jag vet kommer göra gott.

Av Kattis - 7 december 2015 11:51

Det är skönt att känna att man lever. Sägs det.

Ibland skulle jag dock vilja slippa känna. Alls.


Sista månaden tog jag en sväng ner till botten. Med undantag för några korta andningspauser uppe vid ytan tror jag bestämt att jag geggade ner mig ordentligt där nere på djupet ett bra tag. Så där smärtsamt att alla andra fysiska smärtor tacksamt togs emot. Eller skapades.

Sånt är livet. Man får ta det onda med det goda. Eller måste. 


Det är bara det... 

Man kan tycka att den som lärt sig kämpa sen tidig ålder, som vet hur man mår när man mår dåligt, som lärt sig att det faktiskt finns ett slut på mörkret. Bara man biter ihop, härdar ut och andas ett andetag i taget. Att de ska tåla mer liksom. Att den som kan, och på något sjukt sätt är van vid, motgångar också kan tackla dem bättre.

Fast. Jag vet inte. Någonstans får det vara nog liksom. 

En vacker dag orkar man inte resa sig längre...


Men nu. Nu tror jag att jag står upp. Vacklar kanske lite, men står.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards