En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Kattis - 16 juni 2012 08:25

Klockan är tupptidigt men ute i tältet fnissas redan högljutt. Två små prinsar vaknade i ottan av det underbara sommarljuset. Min fyraårige nattgäst hör dem och spatserar iväg för att öppna köksdörren och smyga dit ut. Liten vilding smiter med....

Fnittret ökar i decibel och vad som låter som ett härligt kramkalas låter höras. Morgonstund har guld i mund


Gossmor får traska ut i pyjamas med sömnen i ögonen, för att hämta in den lilla kramgoa minstingen igen. Jag vill också kramas!
En del barn behöver komma till mammas famn mitt i natten under flera år, och andra sover i egen säng natten igenom redan från start. Lille E sover i egen säng hela natten sedan länge. Inte trevligt alls! Ibland blir jag tvungen att plocka med honom redan vid läggdags.....

Nu har en hel veckas lov förflutit. Vi har sakta flutit in i sommarens levnadssätt och även gossmor har börjat komma in i ett skönt lunk. Det som är tråkigt är att de schemalagda träningstillfällena uteblir. Förhoppningsvis får vi till åtminstone ett par bjj-pass per vecka i alla fall. Men inget ont som inte har något gott med sig heter det ju, och minskningen av bjj/judo-träning har gett med sig att tid för löpning infunnit sig. Vilket är underbart i sig. Jag älskar verkligen att löpa! 

Jag har nog ett stort rörelsebehov över lag. Lätt kraftigt beroende....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards