En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Kattis - 13 augusti 2014 09:42




Först ett par bilder från Rootsfestivalen. Som synes ligger festivalområdet mitt i skogen. Det finns en öppen yta för campare, den var fylld av gamla coola bilar och söta husvagnar!

Tyvärr kom ett litet regnoväder tidigt under lördagskvällen, men det gick snabbt förbi.

Och sen dansade vi så det stod härliga till till långt efter midnatt!!


 



Skolstarten närmar sig. Och då kommer lusten att börja träna bokstäver och läsning med de som behöver det.

Dennis, som börjar sexårs på mån, läser en sida ur en Totte-bok varje kväll och lille Elvis har börjat träna på bokstäverna i sitt namn.


 


Grabbarnas intresse för skjutvapen fick sig en rejäl push hemma hos systra mi. Hennes barn hade nämligen några väldigt roliga pistoler som sköt skumgummipilar. Nerf heter orginalet, men det finns ju billigare alternativ.

Den alldeles väldigt snälla gossmoderna stoppade in hela barnaskaran i bussen och körde dem sex mil bort till den stora leksaksaffären, ToysRus. Där fick de botanisera bland alla vapen och köpa det de ville för sina egna pengar de sparat från jular och födelsedagar.

Så nu är det krig!


 



Sen har jag förstås blivit klar med ett par till sjalar. En ljusgrå och så denna blå. Den tyckte jag blev jättefin!











Samuel, familjens egen konditor, slängde ihop en chokladkolapaj bara så där för att han fick lust.

Smakade läskigt gott!!


Japp. Det var den senaste veckan. Eller ja, egentligen inte. Veckan är ju inte slut än...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards