En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Kattis - 6 augusti 2009 10:24

Har nu suttit och försökt göra någon slags veckomeny. Men jag tycker det är så himla svårt!

Bläddrat i mängder med kokböcker, fast det finns ju inget som ser speciellt gott ut utan att vara riktiga festmåltiden, full med massa konstiga ingredienser som jag aldrig skulle kunna få tag på. Ni kanske kan tipsa om någon bra enkel kokbok för vardagsmat. Med bilder, utan att se hur det ser ut, lagar jag det aldrig!

Jag fick i alla fall ihop några maträtter: gryta, lasange, fiskgratäng, fläskfile med tagliatelle och grillad lax med potatis.

Men det är det gamla vanliga i vårt hushåll, ungefär.

Är det kanske fler än jag som liksom fastnar i ett rullsystem i måltider?

Man lär sig några recept och så går det runt, runt hela tiden. Kycklingen görs på två, tre olika sätt och likadant med övriga basrätter.

Skulle vara kul att få höra någon annans rullschema, och få lite nya ideér!

Kan inte någon skriva in något förslag...........? Det är inte så svårt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards