En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Kattis - 8 augusti 2009 22:38

Jag har varit inne en hel del på arlas receptbank, fast det var ett tag sen nu. Men jag gillade aldrig riktigt deras recept av någon anledning. Recept.nu är säkert lite bättre.

Tyvärr tycker jag att det så väldigt ofta ingår så förskräckligt många olika ingredienser. Jag skulle önska fler recpet med bara ett fåtal grejer att blanda i..........

Ja, det där med matlagning är inte min starka sida, även om jag verkligen skulle önska att det var så. Med en stor familj kan man tycka att jag borde vara en rejäl matmor! Så är icke fallet.......

I det här huset är det mannen som står för den goda matlagningen. Däremot ansvarar jag för det där vardagstugget.

Jag är en sådan där som bränner fiskpinnarna till kolbitar och låter potatisen koka torrt..........Inte alltid kanske...........

Det är så fruktansvärt tråkigt med vardagsmaten! Stå där och pilla på tråkigheter i stekpanna och kastrull!

Om jag skulle få laga en festmåltid med timmar av förberedelse, skulle det säkert vara mycket mer glädje i det hela.

Mitt godaste recept är gryta som fått puttra i minst tre timmar. Gjord på grytbitar med morötter, grädde, matvin, aprikosmarmelad och buljong.

Smaskens med rödbetor och ris till!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards