En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Kattis - 25 november 2011 22:51

Med musiken fladdrande ur högtalarna på barnens cd-spelare dansar jag fram med målarrollern.

Jag har stängt in mig i det urtömda rummet och stjäl några minuter för att kladda lite.

Av det ståtliga stenslottet på väggen återstår nu endast en tornbyggnad. Färgen täcker ganska bra och jag känner mig lättad över att övermålningen inte tycks vara särskilt märkvärdigt besvärlig. Det räcker nog med tre lager....


Borgsängen står redan med tusen färgglada bollar inunder, på sin numera rättmätiga plats i fiskrummet. Lille Elvis simmar glatt omkring bland havets rullande (boll)vågor.

I mitt huvud fladdrar mängder av färgideer inför detta, äldsta gossens, rum. En fond vägg, eller inte. Någon rand eller ruta, här eller där. Åh, vad kul det är att måla!


I garaget står en inköpt möbel i mörkt trä. I en annan undanskymd vrå står en låda med ihopsamlade ting för att hjälpa till att fixa känslan jag vill åstakomma. 

Hoppas jag lyckas.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards