En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Kattis - 6 februari 2011 21:55

Hmmm… Helgen rann iväg snabbare än snabbt. Att springa hit och dit, fram och tillbaks med saker som ska byta plats tycks sätta tiden i speed. Idag bjöds på fläskfile, råris och brysselkål. Knepet med råris och ouinoa hänger lite på att låta det koka i ordentligt med vatten, i ordentligt med tid och servera det med ordentligt med sås. Äldsta gossen, som var hemskt emot mina matplaner och som stönat så fort han varit tvungen att äta annat bröd än skogaholm, åt med god aptit och provar glatt allt nytt. Testar gärna och funderar med mig hur man ska göra för att det ska bli godare! Det går hur bra som helst. Nästan så jag undrar vad jag gör för fel?!

Av Kattis - 6 februari 2011 17:05

Nej nu är det sannerligen dags för lite köksjobb! Här har det burits och flyttats och kånkats och fifflats dagen lång. Mina små stackars tummar är alldeles såriga från intryckningar av alla miljarders hyllbärare :-( Ett sant I-landsproblem! Fast jag har ju i alla fall burit barn på magen i ren Afrikastil samtidigt. Så det kanske jämnar ut sig då… Inte det nej…

Av Kattis - 6 februari 2011 13:16

Akta mig så jag inte flyttar fel 'saker'

 
Av Kattis - 6 februari 2011 08:58

Att ibland känna av en tillvaro i kaos, om än bara ett miljömässigt sådant, kan förhöja den underbara känslan av ordning när den väl återställts. Nu har vi levt med ett badrum i form av en byggarbetsplats i två år!! och lyckan av att nu ha ett toppstylat ursnyggt duschutrymme är kolosal :-) Min lilla duschstund igår var något av det bästa jag upplevt. Som att stå i duschen på ett lyxhotell ;-) Det kan kanske vara en bra ursäkt för den mindre ordningssamme; att önskan är att ge en ökad effekt av en framtida städning…

Av Kattis - 6 februari 2011 07:54

En skön klassisk söndagspromenad står på agendan

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards