En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Kattis - 14 juni 2014 20:44

Tålamod. Jag brukar se på mig själv som en person med tålamod. Tacklar små motgångar likt flugor kring min frukost. Viftar oberört bort dem och tänker att det ordnar sig.

Att ha tålamod ses ofta som något positivt. Men allt har ju sin gräns.
Och då jag samlar på alla små störningar utan att låta känslorna svämma över så kan det till slut räcka med det lilla för att få bägaren att rinna...

Och där är jag nu.

Att ha tålamod är dock inte samma sak som att aldrig konfrontera eller ifrågasätta! För det gör jag mer än gärna. Allt! Vill inte känna att min åsikt och fundering bläddras förbi. Obetydlig.

Men nu är jag arg.
Och då tog tålamodet slut!
Slut över oengagerade och plötsligt påkomna viljor. Slut över påtagna och sällan genomförda uppgifter. Slut över oproffsiga och ogenomtänkta handlanden.

Och då är det väl bäst att jag backar!
Stiger åt sidan då min irritation och ilska säkert leder till att även jag beter mig på sådant maner.
Ställer mig bredvid för att slippa stå till svars för det oseriösa skötandet av sånt som egentligen ligger mig varmt om hjärtat.

Om det inte nu redan är för sent...

Av Kattis - 14 juni 2014 15:13

Några få timmars sömn, desto fler pannkakor och sen drar vi till kompis för en sväng i skogen.
Herr Vind slog visst följe.

Av Kattis - 14 juni 2014 03:11

Natt. I en del av världen. En annan jobbar.

Mörkret börjar redan ge vika för morgonljuset. Att jobba natt går så mycket lättare när nätterna är korta!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards