En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Kattis - 26 juni 2014 19:17

Semester. Ledighet. Frihet. Lugn. Ro.
Och massor av tid att göra massor av saker på!
Renovera till exempel ?

Plötsligt fick mannen lust att hjälpa mig förändra. Förfina och styla om.

Att besöka andra är alltid kul. Att få se andras inredning och organisering.
Och nu har vi varit på besök hos kusinen min. I hennes och sambons nya lya. Nya urtjusiga lya!!
Det var så suckarna aldrig villa ta slut. Att man inte bara kan copy och paste liksom!!

Jag blir alltid väldigt imponerad och hänförd av alla vita inredningar. Älskar det där gamla slitna. Samlar på mig gamla nötta prylar så fort jag får chansen. Allt från dragspel till spinnrockar och trätunnor.
Men drar mig ändå för att skapa det så där vitt som jag alltid tjusas av. Tänker att det är opraktiskt med alla barn kanske.
Men jag vill ju ha det så där fint jag med!! New Englandish...

Så bestämde sig mannen för att hjälpa till. Och hävdade bestämt att mitt älskade piano måste flytta. För att få det så luftigt som jag vill ha det.
Det var bara att inse faktum och adoptera bort det. Det for bara nån dag senare och ommöbleringen skedde lika kvick.
Möblerna kommer passa som de är. Men det nya tyget jag hittade här om dagen klädde jag insidan av skåpsluckorna med. Och det blev helt klart ett steg i rätt riktning!!

Nu ska det bara kladdas lite ny färg runt allting också...

Av Kattis - 26 juni 2014 09:15

Jaha. Så var träningsschemat igångkickat.

Jag har aldrig följt något liknande schema tidigare. Och det vete tusan om jag kommer lyckas med det nu heller.

Men i alla fall. Jag kan ju ha det som en mall...


Schemat kommer i tre upplägg. Klara. Bättre. Bra.

Jag planerar köra "Bättre", fast med lite inslag av "Bra". Som sagt; jag kan inte följa sådant där. Jag kör lite som jag vill!


Denna veckan hoppade jag ju in på en ons, halva veckan hade ju redan gått. Lite tight då att klämma in allt. Men det ska nog funka. Och nästa vecka är det semestertripp nästan hea veckan, så det blir också lite knöligt. Men jag gör som vanligt; på mitt sätt!


Första uppstartsv. ska jag köra ett 8km, 12km och ett intervall på 9km. 

Igår var planen att köra två varv på milen. Jag tog med mig Freja för ett första varv i lugnt tempo.

Skönt nog var solen inte varm, utan med den lätta vindens hjälp skapades tvärtom en rätt kylig temp. Jag frös de första kilometrarna. 

Efter en kilometer kommer en redig backe. Jag bestämde mig för att lyckas hålla farten vilket resulterade i en ökning istället. Och lovade mig själv i mitten på backen att jag skulle få tillåtelse att stanna och andas.


Jag sprang ett rekordförsök för en vecka sen. En femma med tryck som tog musten ur mig och gav mig en lätt förkylning. Inte så att jag känt mig sjuk egentligen, men den drog igång en astmahosta med problem ner i bronkiterna. (Tror det heter så)

Så jag har gått på allsköns inhalatorer de senaste dagarna och det märktes ju på löpningen. Det första passet på en vecka dessutom...

Med andra ord, jag bestämde mig för att nöja mig med ett varv.

Så nu har jag gjort en mil denna vecka. Det kvittar jag med den där åttan jag har på schemat. Så nu har jag en tolva och intervallen kvar.

Men idag har jag judo och bjj. Det kan jag väl tillgodoräkna mig på nåt sätt också?! Som en blandning mellan intervall och styrka.


Jag sa ju det. Detta blir ju på mitt sätt...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards