En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Kattis - 26 juli 2014 09:49

Svetten rann om oss och våra blickar var tomma.

På håll liknade vi nog en grupp vilsekomna zombies, där vi långsamt travade fram tysta och halvdöda.

Stundom undrade jag vem av oss som skulle svimma av först...


Tanken att springa leden i skogen, under tallarnas skugga, en runda som vi tagit förut, var något jag längtat efter länge. Sist blev den 18km och var då det längsta jag någonsin sprungit. Det var jättehäftigt!

Nu var planen att hinna genom den innan den värsta värmen slagit till. Vi möttes 8.00

Vår plan gick om stöpet direkt!

Värmen vibrerade omkring oss redan efter ett par kilometer, och den drog inte precis ner i styrka vartefter kilometrarna plöjdes fram.


Trots att jag trodde att vi skulle lyckas hålla oss i skuggan större delen av rundan leddes vi förbi många åkrar och öppna passager. Och varje gång slog hettan ner över oss likt en blytung filt.

Jag bet ihop och kämpade vidare. Med ett stående mantra inom mig; "till nästa skugga, till nästa skugga".


Milen passerades och då visste jag ju att drygt halva var avklarat. Och precis då jag kände för att ge upp, just då när jag bara inte klarade mer, såg vi målgången. Vi var framme! Vi fixade det!!


Sexton kilometer i vibrerande hetta är inget jag rekommenderar.

Men vi grejade det!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards