En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Kattis - 23 september 2015 22:31

Små glada barn rusar vilda runt i lokalen. Med 'fastlimmade' armar sitter de ihop två och två. Med superdupersuperlim, som aldrig släpper!

Det är så kul att leka med barn. Och vad jag än hittar på för fantasi så köper dem det. Golvet kan bli en höghusvägg vi ska klättra uppför eller så är vi samurajer allihop som mest ropar 'Hö' och ställer sig i nån oklar krigsuppställning.

Hur som helst och vad vi än gör, så har vi kul.
Sen att till och med jag är alldeles sjöblöt av svett efteråt är bara en positiv bieffekt!

Stora gänget som ska köra bjj alldeles därpå tolkar mig nog som väldigt klen när jag är alldeles flåsig redan i början av uppvärmningen. =)
Jag har ju redan farit runt i två timmar!

Vuxna kan också leka. För dem räcker det ofta med att utmanas lite motoriskt så kommer skratten.
För mig är just skratten otroligt viktiga på mina pass! Jag vill se och höra att alla har kul.

Av Kattis - 23 september 2015 09:42

Knaprar plommon direkt ur burken och funderar på dagen.

Just avklarat ett lagom okej styrkepass och fått igenom ett par tvättmaskiner. Fast nu känner jag hur väggarna kallar på mig.
Vet inte om det är den flammiga grundfärgen som låter trät skina igenom helt fläckigt eller stanken från densamma som gör sig påmind. Men den pockar på min uppmärksamhet hur som.

Ett par timmar har jag på mig.
Får se hur långt jag hinner.

Av Kattis - 23 september 2015 07:26

Plaskandes i vattenpölarna på gräsmattan tog jag en liten morgonpromenix med hunden tidigt i morse. Gråväder idag igen.

Vaknade med tre små gosiga grisar i sängen denna morgon. Armar som kramade och försökte hålla kvar. Då är det inte så lätt att komma upp!

Men nu är det dags att vara pigg och alert. Snart dags för skola.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards