En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Kattis - 27 september 2015 22:45

Målarkladd över fingrar och fötter.
Så fort mannen spikat klart i köket slet jag fram målarpenseln. Kladdade på kvistlacken, grundfärgen, som är som att måla med lim, till sista droppen. Till det endast var fåtalet plankor kvar...

Murphys lag om alltings jävlighet.

Bara vänta tills imorgon och kladda klart då.

Med filtar tätt lindade om mig kröp jag istället upp i soffan. Nu måste till och med meterologerna anse att hösten är här! Med en medeldygnstemperatur över tio grader har vi visst ännu haft sommar här. Trots att jag gått med dunjacka sen flera veckor tillbaka!

Fast under dagens långpromenad, som jag faktiskt fick i sol ändå!, blev det riktigt varmt. Då kom jackan av.
Det var väldigt fint idag.

Hoppas på liknande imorgon.

Av Kattis - 27 september 2015 12:02

En doft av pannkaksos till hamret av spikandes i plankvägg. Själv har jag smitit undan till soffan.

Morgonen började bra, med klarblå himmel och en skinande sol. Fick en kort, snabb morgontoalett med vovvan i doften av multnande löv. Älskar det!
Ville aldrig gå in. Lovade mig själv en långpromenad senare på dagen.
Jag lever fortfarande på inhalatorn även om jag tycker att jag är frisk. Men det sitter i luftrören. Så en promenad kan ju vara bra, för att skaka loss saker och ting.

Klockan är snart tolv och storpojken steker pannkakor till lunch. Tiden för min långpromenad närmar sig och solen är nu bakom moln.

Typiskt! Man ska aldrig skjuta på saker.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards