En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Kattis - 5 november 2016 18:28

Hemkomst är alltid tudelat.
Lite skönt att komma hem till en förvirrad tro av lugn, men insikten om allt som måste göras infinner sig ganska fort.
Tvättar har fixats och bildäck har bytts. För första gången har jag faktiskt bytt sju däck på egen hand!
Med övervakande handledare naturligvis, fast det var jag som gjorde jobbet. Så nu skulle jag klara av det själv om det kniper. Och det är en rätt skön känsla.

Veckans sista styrkepass fick jag också avklarat. Höjde och fick till två femmor på 48kilo i bänkpress.
Så himla nöjd!
Femtio kilo känns inte alls långt borta och jag börjar bli sugen på ett maxtest.
Jag tog en enkel på 50 för ett halvår sen och den bör ju ligga närmare 55 nu i alla fall.

Av Kattis - 5 november 2016 06:58

Vaknar tidigt av att toadörren står och trummar mot karmen. Båtens vibrationer sprider sig.
Alla sover medans mörkret utanför fönstret går mot ljus.
Klockan är bara halv åtta, till jag inser att den ännu är på Finsk tidszon och ställer om den. Halv sju. Jag som för en gångs skull har sovmorgon.

Men pigg som jag är gör min längtan efter dagen att jag inte vill somna om. Börjar bli sugen på frukostbuffe. Den är det bästa med resor!
Jag håller fortfarande på veckans målsättning med att få bort frukostmackorna. Och det är knappast nåt problem på en buffe.
Äggröra, korv och bacon. Mums!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards