En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 juli 2017

Av Kattis - 23 juli 2017 22:12

Jag säger bara en sak; man skulle bjuda hem vänner oftare! Länge sen mitt hem var så välstädat.

Den rostiga spiraltrappan for sin väg straxt efter lunch och middagsgästerna kom ett par timmar senare. Så nu ser vårt hus väldigt annorlunda ut, invändigt som utvändigt. Rena linjer. Snyggt.

Av Kattis - 23 juli 2017 09:57

Morgongröten ligger varmt mättande i min mage där jag sitter på min svala altan. Ännu ingen sol i sikte och det känns skönt att vakna upp hemma.
Två minstingarna, nu 8 och 6 år gamla, sitter uppkrupna i soffan framför Barnkanalens 'sommarlov'. Resten av huset sover.

Idag väntas besök av någon med kranbil som förhoppningsvis kommer plocka ner och ta med sig våran rostiga brandtrappa. En spiraltrappa på närmare 6m som leder upp till balkongen. Balkongen är nu nyrenoverad och den gamla trappan oönskad. Men ett åbäke att få bort. Hoppas det lyckas.

Såg att jag skrev om mål för en tid sedan. Mål med träning. Då var mitt mål att pressa upp 60kg i bänkpress i Juni. Kan meddela att det lyckades inte helt. Men jag fick upp den i Juli. I förra veckan närmare bestämt.
Så mina första mål på att ta den egna vikten, 60kg, i både marklyft, knäböj och bänkpress är nu nådda!
Ja, marklyftet gick ju fort...

Så nu tränar jag vidare. Mot nya mål och visioner.
Drömvikterna nu är;
marklyft 100kg (tog 90kg i feb, men har haft lite skadeproblem då jag gått för snabbt fram)
knäböj 80kg
bänkpress 70kg

Känns nästan som lite övermäktiga målbilder. Men måste ju sikta någonstans.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards