En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Kattis - 10 oktober 2009 22:38

Tidningsurklipp och collagemontage. Nu har jag dragit igång den stora planeringen för badrum med bastu på nedre plan. Det är dock som vanligt svårt att hitta bilder på det som finns i mitt huvud.

Bastun blir i storlek minimal, den är mest till för att hjälpa mig uthärda de varma sommardagarna...Säkert svårt för många att förstå.

Sen vill jag ha ett golv i betong och ena långväggen i form av stenblock. Själva duschhörnan får bestå av svart mosaik från golv och upp över väggar.

I övrigt önskar jag gråmålad pärlspont, även utsidan av bastun............

I tankarna ingår stora fluffiga handdukar i klara röda färger.

Ja, ja. Drömmen vore att det var klart till jul. Men gubben har ju inte mindre att göra nu..........


Idag tog vi ett pick och pack och bilen till skog med sjö. Hittade en underbar plats och behöll den många timmar framöver. Vädret var helt otroligt! Solen sken från klarblå himmel och sjön låg klar och spegelblank.

Killarna fiskade, klättrade i träd och gjorde en väldig barkbåt tillsammans med pappa.

Barkbåten blev ett riktigt proffsbygge! Snickaren kan inte göra på annat sätt.............

En vän berättar hur hon bara drar undan möblerna ett par meter från väggen, och kladdar på lite färg för att få en snygg förändring.

Om jag skulle försöka mig på nåt liknande skull min kära make skrika i högan sky!! NEJ, först måste du ta ut alla möblerna, dra loss löst sittande tapet, spackla igen hål och ojämnheter, sen slipa, slipa, slipa. Och så spackla igen och slipa tills det är helt perfekt..........

Sen kan du måla, och det krävs säkert tre lager innan det har blivit alldeles ordentligt täckt.

Nej, har man en hantverkare så har man.

Men sen blir det ju bra också.......................


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards