En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Kattis - 5 februari 2013 22:16

Så nu har jag äntligen sett den senaste Bondrullen! Faktiskt riktigt bra. Höll mig vaken rakt igenom!
Vill kalla den 'Bond goes Home Alone'

Av Kattis - 5 februari 2013 16:02

Idrottsdag. Slaskväder.
Ingen spännande kombination!
Mellanpojken som bussades till ishallen för skriskoåkning hade det ju hur mysigt som helst, men lillebror i pulkabacken....
Han som vägrar åka pulka och inte ens tog någon med sig. Slasklek i snögegga!

Slalomkidsen i liftbacken hade inte så värst gott flyt de heller!
Ett brutet ben, en spricka i en fot och en arm ur led....
Men de orden bör förstås tas med en klackspark. Det vet man ju hur det är med hörsägen. Och när det kommer från barn. Och i andra, tredje, fjärde hand!
Vid närmare eftertanke kan man tänka att det inte rört sig om mer än en vrickad fot...

Och den där sköna träningsvärken jag hade i morse. Den har nu övergått till mer obekväm smärta.
Liknar mer en muskelbristning vid det här laget

Av Kattis - 5 februari 2013 10:18

Vaknar smått förvånad och småleende med en känsla av träningsvärk i höger överarm!

Wow! Det var länge sen! Vad än jag gjorde häromdagen, ska jag göra igen...


Det har blivit en hel del missade träningspass den sista veckan och blir denna.

Igår var mannen med lille D på sjukhuset för att få lillgossen droppad. Eftersom han är så otroligt svår och envis med att försöka få i dricka då han är dålig, så blir han snabbt uttorkad. Och med vår erfarenhet från förra året, då det gick så långt att magen slogs ut och gav honom fruktansvärd smärta, tänker vi aldrig låta det gå så långt igen!

Därför såg vi till att få hjälp med att vätska upp honom innan det gått så långt...

Därmed missade jag passet igår och fick ta med mig lille Elvis till judoträningarna. Han var så duktig. 

Då jag och tränarkollegan hade nybörjargruppen satt han med brorsorna i soffan utanför och väntade så snällt.

Och nästa pass satt han i ett hörn på mattan och tittade på när storebröderna sprang runt och tränade.


Dagens båda pass missar jag också, då mannen har ett möte, och torsdagspassen ryker de med. Också på grund av mannen! Den där mannen alltså! ;)

Jag får se till att köra stenhårt på onsdag, på vänklubben i grannkommunen!


Och så ska jag göra om det där jag gjorde häromdagen. Det som gav mig den här sköna träningsvärken....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards