En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Kattis - 15 februari 2013 22:00

Snusar liten gosig i nacken. Håller världens underbaraste fot i min hand och njuter av att kunna fylla mina lungor med hans magiska doft.
Doften av kärlek.

Väskan står packad i hallen och slla grabbar är i säng. Kvällen innan tävling bör det inte ätas massa onyttigheter eller sittas uppe för länge.
Så vi har käkat chips och ostbågar, och glott på gladiatorerna...

Inte blev det många rätt där, men lite fightingspirit sög vi i oss i alla fall!
Imorrn är det tävling.
Så nu ska jag sova. Bredvid min lilla lyckodrake

Av Kattis - 15 februari 2013 14:43

En ny lärdom har jag fått. En ny förståelse för vem som befinner sin innanför all denna lurvighet.

Jag har tydligen en liten väl kvalificerad inbrottjuv här hemma!


Imorgon bär det av till årets första pokaljakt i Norrköping. Årets första judotävling.

Inför det har det köpts in lite festligheter. För tävling är fest! Kalas och festival!

En stor trunk att ställts in i köket. En rejäl väska att packa alla gossars gi(judodräkt) i, och vattenflaskor, drickor, frukt och en redig trave kexchoklad.


Liten lurv har visat god karaktär i förmågan att låta bli sin egen godispåse som legat på soffbordet en hel natt.

Och hon nosade bara liiite försynt på icakassen med grillade kycklingar i, och vände sen förståndigt om och gick därifrån. 

Så inte tänkte jag på att vara så rädd om den där trunken med äpplen i. Och kexchoklad. Drog igen dragkedjan och fortsatte med mitt.

Lurven hade ju till och med ett eget öra att tugga på, som hon lyckats få lille D att hämta ur hundlådan!


Lunchen intogs och disken plockades undan. Lurven var sysselsatt i vardagsrummet. Med sitt öra. Trodde jag.

Till slut gick jag så in dit, för att hjälpa Elvis med en film. Och där. På sin egen lilla picknickfilt, ligger lurven och glufsar förnöjt i sig min kexchoklad!!

Efter smått oroat samtal till veterinär, för att försäkra mig om ofarligheten i en kexchoklads nerfarande i en fyrbents mage, kunde jag bara konstatera att hon, min lilla bus, är kapabel till mycket mer än jag trodde....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards