En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2014

Av Kattis - 5 juli 2014 10:35

En stunds röj på leklandet innan det är dags för ännu en heldags rullande.

Nu har vi hunnit med safaribilar, minibåtar, polarexpressen, racerbilar, vikingbåtar och olika tåg av alla de slag.
Vi har även provat på att tappa en iphone från hög höjd i hög hastighet! Det gick bra. Blev många bitar!

Dessutom har vi åkt allsköns vattenkanor av diverse valörer. Och plaskat i forsar och åkt sjörövarskepp. Tror alla barnen är mer än nöjda och belåtna!

Själv är jag helt slut!
Det blir roligt men otroligt intensivt med en sån här resa. Lilleman däckade i grilltemperatur igår kväll. En smärre grad av överhettning av systemet kan man säga!

Men nu är han igång igen.
Tur vi ska ta det lugnt några timmar nu...

Av Kattis - 4 juli 2014 12:32

Dag två. Trött.

Gömmer mig i buskaget bakom blomkrukan, allt för att få komma i skuggan.
Grabbarn drog pappa med sig på 4-D bion här på Legoland. Också ett sätt att få skugga!

Surplar insmugglat kaffe och njuter av ett par minuters lugn...

Av Kattis - 3 juli 2014 17:36

Gjorde en gång ett personlighetstest för att avgöra vilken hundras jag stämde bäst överens med. Det visade sig att jag var en vallare.

Passar ju bra då jag äger en vallare.
Men de ända får jag har är en skock småfolk. Kanske är därför jag valt att få så många barn då? För de kan jag verkligen behöva valla när vi är iväg så här, som nu på Legoland!

Nu har jag nöjt lyckats valla med mig hela barnflocken hem till stugan igen. Och dessutom hade jag turen att kunna valla hem ett präktigt får dessutom!
Men det får jag nog också tacka mannen för ?

Av Kattis - 2 juli 2014 20:31

Rullat. Rullat. Rullat.
Hela dan har vi gasat oss fram genom landet. Tvärs över och rakt igenom.
Timmarna har rullat på lika bra. Jag måste säga att gossarna har tagit dem otroligt lugnt. Inte många gånger har det frågats om när vi är framme, och det är endast Elvis som ställt dem.

Båtresan från Göteborg började med en riktigt god buffe och en massa ännu godare efterrätter. Smaskens!
Nu har vi snart angjort Fredrikshamn brygga. Eller lagt till i hamnen rättare sagt. Och då lär vi väl rulla några timmar till...

Av Kattis - 2 juli 2014 09:02

Cirkus.
En direktör som stolpar omkring och högljutt delar ut kommandon och piskrapp kors och tvärs. En gammal dam som råkar befinna sig mitt i smeten och kämpar febrilt med att hålla sig ur vägen så gott hon kan. En hel skock med små clowner som ränner omkring utförande allsköns trix, jonglerande med tandborstar, prickskytte med
pyjamas och diverse små mindre underhållande klantigheter.

Och så jag. Som med kaffekoppen i hand sitter och vägrar låta mig stressas med. Som lejoninnan i sin bur väntar jag på min tur. Att skrämma ut alla i bilen.
Nu ska gossfamiljen på semester...

Av Kattis - 1 juli 2014 21:38

Semester.

Imorgon börjar den på riktigt. Med resa. Till barnens favortiplats på denna jord. Legoland!
Vi var ju där för två år sen så planen var ju inte att åka dit redan nu igen. Men då barnen fick frågan om vad de ville göra i sommar kom svaret så blixtsnabbt och samstämmigt, att vi kunde inte låta bli att ge dem det ?
Det ska bli jättemysigt!

Då vi blir borta flera dagar får jag minska på min löpträning inför Lidingöloppet.
Idag fick jag ihop en 12km-runda och har därmed lyckats med hela förra veckans schema, 8km 12km & intervall, på de senaste sju dagarna.

Nästa veckas pass blir nog nästintill helt överhoppade. Jag kanske lyckas få in nått på sön. Men annars får det va!

Jag kom hem från dagens runda tillsammans med min fyrfota för en stund sen. Och det kändes riktigt bra faktiskt!
En tolva i 5.46-tempo gör mig nöjd!

Nu ska jag ha några dagars semester med gott samvete!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards