En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Kattis - 5 augusti 2016 16:59

Augusti. Svagt grå himmel och en kyligt fläktande vind.
Sitter på altanen och längtar efter en kopp te. Och choklad.

Poolen står orörd. Idag också.
Den enorma späckhuggaren guppar omkring ovanpå poolskyddet.
Är sommaren slut nu?
Försvann den lika plötsligt som den kom? Så där från en dag till en annan.

Vi har haft en fin sommar. Varm och solig. Men det faktum att jag jobbat hela tiden har gjort att jag liksom inte hunnit med att ta in den ordentligt. Bara någon dag här och där.
Men barnen verkar ändå nöjda. Säger att vi gjort mycket mer än vi brukar.
Kanske har just min brist på semester skapat en vilja att verkligen ta vara på de lediga dagar vi haft och därmed fått iväg oss på fler utflykter än vanligt. Kan vara.

Men om någon vecka blir det faktiskt lite semester även för mig. En lite längre tripp ska vi försöka få till innan sommarlovet är slut.
Hoppas solen sparar några strålar till dess.

Av Kattis - 5 augusti 2016 15:24

Dagens bästa stund är den i duschen.

Nyduschad och mjukisklädd ligger jag utslagen i soffan efter en väldigt skön dag på jobbet. En sån där dag när allt bara rullat på och timmarna flutit iväg.
Ingen besvärande hetta och ingen stress.

Hemma luktar huset olja och köksgolvet är tjusigt vitt. Trevligt att få det fint och klart till kalaset.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards