En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 juni 2019

Av Kattis - 19 juni 2019 13:06

Med en hand om pojkens styre och en på ryggen får jag med kraft jobba för att hjälpa honom över alla vindlade rötter som går tvärs över stigen åt alla de håll. Lilleman trampar på och gör sitt bästa för att inte slå i med pedalerna, medans jag flåsande pushar honom framåt. Det blev ingen lugn tur det här.

För att minska känslan av att lämna de små pojkarna åt sitt öde medan jag tog en löptur, tänkte jag att de kunde haka på. På cykel. Båda har cyklar gjorda för terräng och har varit ute i skogen och trampat runt med pappa flera gånger. Men det var ju förra året förstås. Och jag vet inte riktigt vilken väg de cyklat.

Vi kör cykelbanan, sa jag. Och killarna hängde på. Fast väl inne i skogen var det nog i svåraste laget för mina två minsta knattar. Väldigt mycket rötter och stenar. Och bergit. Brant.
Elvaåringen grejade det nästan hela vägen. Men åttaåringen, han krävde lite mer assistans.
Med mycket pepp och beröm lyckades vi ändock ta oss genom det värsta partiet utan några som helst sura miner. Bara svettiga.

Sen valde vi den lättare vägen hem.
Den med asfalt.


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards