En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Kattis - 20 juli 2020 10:26

Regnet smattrar mot rutan och i bilen är det alldeles tyst. Mannen rattar oss söderut med ljudbok i öronen, själv har jag boken i knät.
Bak sitter de tre små grisarna, varav minst en sover. Vi startade ganska tidigt, men inte i ottan. Ändå är någon liten trött. Det är sövande att åka bil.

Vi är på väg mot Skåne. Helsingborg, Höganäs och Mölle. Kullaberg. En av Sveriges vackraste platser. Vi ska vandra.
När beslutet togs och lades fram för familjen var jag beredd på att de två paren, 18- och 17-åring med flickvänner, inte skulle vara intresserade. Jag var tydlig med ändamålet för resan. Vandring.
Döm om min förvåning när alla ville följa med. Tyvärr jobbar ju den äldsta, den stackarn fick ingen semester alls i år. Mer än någon vecka innan högskolan startar.
Men de andra ungdomarna ville med.
Och de tre små grisarna (som inte är så små längre(14/12/10)) har inget val. Sorry.

Vi fick helt enkelt packa ihop oss i två bilar, fylla dem med vatten och frukt, och rullade sen hemifrån straxt innan nio.
De två paren åker tillsammans i en egen bil. Säkert med en ungdomlig känsla av frihet och smak av vuxenliv. Härligt.

Och nu flyter vi fram här, längs Vätterns strand, med regnet strilande mot rutan.
Njuter.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards