En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Kattis - 7 mars 2012 10:58

Gossmor har fått en ny hobby. 

Eller i riktig mening en spinn off på en gammal. Jag har funnit det stora nöjet i att åka till tippen :-)


Att kasta grejer till höger och vänster har jag ju älskat sen länge. Men nu har jag äntligen styrt mig själv till att faktiskt ta skräpet till de enorma containrarna på soptippen också! Och det ger ju verkligen en extra dimension av det hela. Att på riktigt se hur jag helt igenom blir av med all skit! Se hur bilen blir tömd på bråte och i ett ögonblicks verk se hur sakerna faktiskt försvinner =-)

Nu kan jag plocka bort alla irriterande prylar och tömma ytorna jag vill få tömda med en direkthet jag tidigare inte lyckats med. Idiotiskt nog! Att åka till tippen är väl ingenting. Men alla har vi våra svagheter, och att köra bil på okända platser är min..... Men det har jag jobbat mycket med på sista tiden. Så det kanske går att lära en gammal bilförare ratta nytt ;-)


Rygg och nacke fick sig en rejäl skruvning igår eftermiddag. Naprapaten jag var två gånger hos i förra veckan påstod sig ha fixat allt, och förklarade mig färdigbehandlad. Men min nacke har fortsatt vara stel och smärtande, så jag tog kontakt med min gamla kiropraktor, som hjälpt mig under åtskilliga år.

Varför ska man plötsligt pröva någon ny?! När man har en gammal beprövad pålitlig kontakt?!

Bara för att den andra fanns på orten....

Ja, ja, alltid lär man sig något. För bak i ryggen fanns fortfarande en massa att dra loss och nacken drogs även den ut. Plötsligt var jag lös och ledig överallt! En underbar känsla :-)

Så idag kan jag träna ordentligt igen och sen tar jag ett pass imorgon med, sen är det bara att invänta matchtid.....

Jisses, så spännande!


Som sagt; ingen prestationsångest här inte! Vinsten är redan tagen.....


Ha det gott i vårsolen!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards