En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Kattis - 26 mars 2012 14:31

Bara fötter på rad.....

En lång rad. Långt mycket längre än vanligt.

Tre klubbar bjj-utövare samlade inför det stora som ska ske. Gradering

Kan tyckas mindre viktigt och föga stort för den oinvigde. Men för oss som svettats, sårats, kämpat och slitit är det en alldeles särskild stund. Stunden att få bekräftelse för sina mödor. Att få äran att stiga ett snäpp eller två i graderna och få kliva fram inför alla sina träningskamrater för att mottaga ett streck på sitt bälte.

Ett streck som bevisar att man kommit ett steg närmare nästa bälte, nästa färg.

För somliga sker detta steg redan nu. 

Ett par tar klivet upp till blå nivå, och en med många hårda träningsår bakom sig har nu gjort sig välförtjänt av nivå lila!

Och det Är stort! Det är en hederssak att få äran att av sin tränare få ta emot ett helt nytt bälte!

Något som får oss alla övriga att jubla och applådera högt. 


Vår stora stund förevigas av professionell fotograf.

Kan hända jag lyckas förhandla till mig ett inköp av några exemplar så småningom....

För det är en stund jag verkligen vill föreviga. Och en stund jag hoppas jag får njuta av fler gånger under mitt träningsliv.

Jag är stolt! Stolt över mina tränare, stolt över mina träningskamrater och stolt över mig själv.

Mina prestationer har just bevisat sig värda ett nytt streck.... mitt allra första


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards