En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Kattis - 5 mars 2012 14:36

Helgen visslade förbi i ett virrvarr av grus och damm.

Vinterskorna fick sig en omgång av skoborsten, och hyllorna i hallen möblerades om med springskor. Somliga nya och andra renoverade...


Äldsta gossen var en av dem som behövde ett par nya fotplagg. Men det var visst inte så lätt!

Först ville han inte ha några alls. Sen ville han absolut inte ha ett par svarta eller grå, eller bruna heller för den delen....Och något annat i killskoväg finns tydligen inte! För tjejer finns det i alla möjliga färgkombinationer, med rosa, rött, lila och blått. Men killar ska bara ha svart och brunt :-(

Till sist fick jag på honom ett par i skinn som såg otroligt sköna ut. Och det var dem visst. De var tyvärr grå, men det kunde han i alla fall stå ut med, när de var så sköna.


Den som verkligen ville ha ett par nya skor lyckades jag inte ens få med mig till butiken, han var icke mottagbar hos kompis på landet. Den gossen var mindre glad när jag väl fick hem honom.... Hoppas han ser till att ha mobilen i fickan nästa gång han drar på vift!


Gossmor fick inte några nya vårskor, men de jag har i mitt lilla skåp får väl se till att duga någon månad till ;-)

Är det något jag älskar så är det skor! Ofta blir de dock ståendes i skåpet något år innan jag ens ids använda dem. Som om jag behöver lite tid på mig att vänja mig vid dem. För snygga är de ju alltid. Kanske lite föör snygga. Det är väl det som är problemet...


Skor behöver jag ju inte tänka på när det gäller träningen på mattan i alla fall. 

Och där spenderar ju en del av min tid just för tillfället. På judo/bjj-mattan. För på lördag är det dags!

Åh, det ska bli så spännande! Kan jag lyckas knipa platsen före den sista? Eller tar jag guld? 

Nej, det spelar ingen roll alls! Jag tar guld hos mig själv endast genom att medverka =-)

Sen kan jag ju hoppas på att få gå några ronder åtminstone. Och att min grupp inte enbart består av mig och jag själv!


Ha det gott i vårsolen!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards