En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Kattis - 4 oktober 2012 23:09

Ligger raklång i sängen och känner hur varje muskel är helt urpumpad.
Två träningspass på raken ger mig en välförtjänt god natts sömn

Av Kattis - 4 oktober 2012 09:30

Hemtelefonen ringer. Kollar slött numret som börjar på en mängd nollor och treor. Suckar och ber dem tyst dra åt skogen.

Det är inte ofta jag svarar i hemtelefonen. Det är sällan, för att inte säga aldrig, någon jag vill prata med som ringer där.

Varför har jag då den kvar kan man undra....

Av någon fånig anledning inbillar jag mig att om jag har kvar hemtelefonen håller sig idioterna till att ringa på den. Om jag tar bort den hittar de väl till min mobil istället. Och dit vill jag inte ha dem!


Att man har nix tycks inte spela någon roll, de hittar alltid ett skäl och ett kryphål till tillåtelse att störa och tjata på mig. Jag avskyr telefonförsäljare och irriterande människor som jag inte själv vill ha kontakt med!

Nu för tiden brukar jag bara lyfta luren och slänga på direkt, för att åtmistone få tyst på ringandet....


För att inte tala om undersökningar. Vare sig de kommer via telefon eller per post.

Slänger dem. Och får en påminnelse efter ett par veckor. Och det vore kanske inte konstigt i sig, om det inte vore för att dessa undersökningar är anonyma! Hur vet de då om jag skickat in den eller inte?!

Nej, i detta samhälle finns ingen anonymitet. Det är den största inbillningen av alla....




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards