En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Kattis - 11 september 2012 10:06

Föräldraråden har nu hållit mig från judotränarrollen under två veckor i rad. Och jag ser med glädje fram emot nästa veckas chans att få se de nyfikna lärovilliga judoutövarna! 

Sitter för fullt och går igenom nästa veckas övningar och försöker memorera namnen på de olika fasthållningarna och kasten. För där har jag lite att jobba på...


Jag har tidigare kallat mig hemmafru. För det är ju det som är min huvudsyssla. Att sköta hem, med städ, tvätt och allt vad det innebär, och barn med väskpackningar och alla läxor som ska gås igenom efter skoltid.


Men har ju nu med tiden även blivit egenföretagare. Driver min lilla Hundbyrå, har små kurser vid önskemål och behov. Försöker få ihop mina projekt för att så småningom kunna ta min examen som problemhundskonsult.


Har nu dessutom börjat erbjuda näringskomplement i form av multivitamintabletter, proteinpulver och sportdrycker till säkert marknadens bästa pris, då jag av egen erfarenhet vet hur otroligt bra och välfungerande de är.

Enbart produkter som näringsterapeuter själva säljer. Jag vänder mig främst till barnfamiljer med immunförsvarsproblem och träningsintresserade som behöver fylla på sina depåer extra mycket för att hålla muskler och leder vid gott humör.


Sen har jag nu även tagit på mig rollen som judotränare. Vilket förstås är ett helt ideellt arbete, men som känns jättekul! Att kunna passera skolan på eftermiddagen, för att hämta hem en liten gosse, och höra glada barnröster ropa "Hej, judotränar´n!", känns superhäftigt!


Så, jag kan kanske verka som en overksam hemmamamma.

Men jag vill nog påstå att jag gör en hel del....

 


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards