En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Kattis - 9 januari 2013 21:46

Ofta får jag kommentaren, av främmande jag möter på promenaden, att 'åh, vilken lycklig hund!'
Och bland alla berömmande 'gullig', 'söt', 'duktig' och 'fin' så smäller det hundra gånger högre!
För visst vill jag att min älskade Freja ska tränas väl för att kunna uppföra sig artigt och vara en trevlig hund i samhället. Men viktigast av allt: jag vill att hon ska vara lycklig!

Det känns tyvärr rätt ofta som en bortglömd del av önskningarna kring hundägandet. Ibland tycks det som att tankarna med att leva med en hund kretsar kring att visa omvärlden att man har makten över en annan levande varelse. Att viljan ligger i att kunna knäppa med fingrarna och få sin hund att blixtsnabbt utföra önskat moment.

Jag hyser en förhoppning inför framtiden om att all 'feel-good'-mentalitet också ska smitta av sig på hundvärlden!
För viktigast av allt är lycka och livsglädje-också för en hund

Av Kattis - 9 januari 2013 10:21

Tröttheten drar mig tillbaka ner mot madrassen...

De första dagarna är alltid de absolut lättaste att kliva upp i börja på en ny termin. Sedan tycks det bara bli jobbigare och jobbigare! Längtar till ljuset och värmen kommer tillbaka.


Det första jag gör efter att jag satt ner fötterna nedanför sängkanten är att gå rakt ut i snöblåsten och mörkret. Inte det mest efterlängtade så här i vintertid, men ack så uppvaknande! Som att ramla ner i en hink med kallt vatten...

Jag förespråkar ju starkt detta med en bra morgonpromenad till skolan. För att fylla kropp, själ och hjärna med friskt syre inför skoldagen. Det är jätteviktigt! Men det är förstås skönt om man får vakna till liv först.


Mina gossar drar jag upp i god tid på morgonen. Min man tycker att jag sliter upp dem på tok för tidigt. Han tillhör dem som räknar sekunder på morgonen och ser till att han kan ligga kvar i sängen så länge det bara är möjligt.

Och jag är tvärtom. Jag anser att vi behöver ett lugnt uppvaknande, med ordentligt med tid för att äta frukost. Bara att hinna bli hungrig tar ju en halvtimme!

Så mina barn får ligga och mysa i soffan en god stund innan vi traskar iväg till skolan.




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards