En bit ur mitt liv

Alla inlägg under september 2016

Av Kattis - 5 september 2016 11:53

Mycket nöjd efter att ha kunnat pressa mig till max i bänkpressen sitter jag nu i hammocken och tar igen mig efter lunchen. Surplar kaffe och har det bra.

På tavlan finns många punkter att ta sig igenom och jag har hittills endast hunnit beta av en; städa tvättstuga.
Men snart är det dags att cykla till skolan för att få hem lilleman och sen blir det en sväng till tippen.

Alltså jag är nog den som är på tippen mest i hela kommun. Inte för att det är något att vara stolt över, men det är inte klokt hur ofta jag är där och kastar grejer! En gång i veckan minst.
Men jag hatar att ha prylar som inte används eller som står ivägen och tar plats helt i onödan! Vi behöver varenda kvadratcentimeter till sådant som faktiskt används. Allt annat ska ut!

Det är inte det lättaste när mannen är snickare och fixar grejer lite nu och då. Kommer hem med en skiva här och bygger ett litet extrabord där.
Fast det är ju mest trä, och det är ju bara att elda upp. Eller

Av Kattis - 4 september 2016 20:28

Från jobb och rakt in i kalaset.
Liten sexårig gosse speedad av lycka och uppmärksamhet. Paketöppning går i en rasande fart och varje paket kräver sin aktivitet. Kläder ska provas, lego byggas och trädgårdsyatzy spelas. Han verkar nöjd.

Det bästa med födelsedagar och kalas är att man får träffa så många man tycker om och inte träffar så ofta.
Familj och vänner.
Får umgås och prata. Skratta, berätta och minnas. Så mysigt att få sitta bara och se alla man tycker om samlade.

Men sen är både födelsedagsbarn och gossmor trötta.
Ser fram emot en god natts sömn och en ledig morgondag.

Av Kattis - 4 september 2016 07:10

Minns en morgon för sex år sedan.

100904
'Ser dagen vakna utanför fönstret. Solen speglar sig i byggnaden mittemot och skapar skarpa ljussken i dess glasrutor. Ser över tall och björktopparna, de viskar att det vankas en underbar dag idag. I min famn vilar en nyfödd med hy så sammetslen. Ögon kloka och mörka, bärandes på livets hemlighet. Min skatt kommer vaktas av många. Älskas och prisas av fler. En son som skänker oss lycka och stolthet redan innan livet grytt.'

Idag blir min lilla skatt sex år.

Av Kattis - 3 september 2016 20:51

Seriestund med de stora hann vi också med denna afton. Sista avsnittet som självklart får en att längta vansinnigt efter fortsättningen.

I övrigt är alla paket nu inslagna och undangömda, tårtingredienser inhandlade och födelsedagsbarnet förväntansfullt. Så nu är nog alla detaljer inför morgondagens sexårsfirande på plats. Så nästan allt kommer bli som vanligt.
Förutom en detalj.

Mamma kommer inte vara med vid uppsjungningen imorgonbitti.

Av Kattis - 3 september 2016 16:23

Av Kattis - 3 september 2016 16:11

Frukost 3.00 Lunch 9.00
Tacka fasen för att jag är hungrig som en varg 15.00

Det blir lite förvirrat i måltidsintervallet med dessa smått galna tider. Men det är ju lätt att lösa. Bara äta.

Lördag i almanackan. En lördag då mamma jobbar, pappa är på kurs och åttaåringen ska gradera. Kloning hade varit en trevlig möjlighet men nu är det omöjligt. Så storebror lovade hjälpa till med att få åttaåringen till rätt plats vid rätt tid i rätt klädsel. Och det gick bra. De är ju så söta mina gossar! (Jag är helt opartisk)
Gossmor som slutade en halvtimme före graderingen skulle vara avslutad satte plattan i mattan och sprang uppför trappan bara för att ramla in minuten före slutsignal. Jag hann!
Uppropad tillsammans med fyra andra klev han fram och tog emot sin gradering.
Numer orangebältad i judo!

Stolt och glad mamma.

Av Kattis - 2 september 2016 18:28

Den här dagen bara susade förbi!
Gick upp mitt i natten, började jobba före ottan och sen rullade det bara på i ett svep till det var dags att gå hem.

Men nu är jag trött. Galet trött. Mycket tröttare än vanligt faktiskt.
Nattsömnen var inget vidare, kroppen liksom vibrerade av träningsutmattning så det var svårt att ligga still, låg och vred mig hela tiden. Men nån träningsvärk eller liknande känningar har jag inte alls. Bara trött.

Så nu är jag i kvällste-mode och bara längtar efter att få gå och lägga mig.
Hoppas på piggare morgondag.

Av Kattis - 1 september 2016 21:08

Jag är ta mig tusan imponerad över mig själv!
Börjar dagen med nästan en timmes löpning, sen en timmes ordentlig styrketräning och avslutar med en dryg timmes judo. Utan att klappa ihop fullständigt. Istället känns det bara riktigt bra!
Men jag vet att det var lite i mesta laget. Får se hur jag mår imorgon.

Nu väntar en jobbhelg med riktigt tidiga mornar. Börjar redan halv fem.
Fast kommer ju då hem när övriga familjen just ätit frukost typ. Och det är ju positivt.

Men nu är det läggdags. God natt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards