En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Kattis - 12 juli 2016 20:39

Ibland får man ett infall, en känsla eller bara lust för något.
Det hände mig imorse. Och jag valde att agera på det.
Det gör jag nästan jämt, tror nämligen på sådana infall. De brukar leda till bra saker.

För mig handlade det om klubben. Vår kampsportsförening.
Köket är ombyggt av goda medlemmar som fått sina infall att hjälpa till, men sen har det stannat och samlats mer och mer skit där inne. Blivit fruktansvärt stökigt och ingen gör nåt åt det.
Tycker det är styrelsens uppgift att agera på sånt, men den är utbytt och kraftigt förnyad och gör inte många knop alls vad det verkar.

Men igår när jag var där fick jag nog!
Skamligt hur alla bara ställer in tomma kartonger och slänger in äckligt skitiga dräkter i högar på golvet!
Så jag tog och samlade ihop alla kartonger och körde dem till återvinningen. Sen såg jag mängder med sopor jag velat köra till tippen i flera år men inte riktigt fått. Suckade och for hem.

Sen imorse. I regnet på altanen. I funderingarna kring dagens vara eller icke vara, fick jag mitt infall - storstäda klubbköket!
Sagt och gjort.
Två timmar och två vändor till tippen tog det, men nu är det banne mig snygg ordning och reda där inne!

Inte får jag väl nån cred för det, men lite njutfullt i egna själen är det i alla fall.

Av Kattis - 12 juli 2016 08:23

Sitter och lyssnar till regnets droppande från altantaket. Har en filt om benen och undrar vad som hände med dagens bättre väder. Förväntade mig noll regn idag och mer sol.

På gräsmattan vandrar en orädd duva helt obekymrad över min närvaro och med större fokus på eventuella smaskigheter i gräset. Försökte be henne flyga, men det lyssnade hon inte på. A ja, hon gör ingen skada.

Ännu en ledig dag väntar helt utan plan. Och med detta tråkiga väder vet jag inte vad vi ska hitta på.
Museum kanske? Dinosaurier?
Hmm... Måste kolla lite.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards