En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Kattis - 21 juli 2016 18:40

Barnen har struttat runt och gjort bäst de velat hela dan. Fotboll, legobygge, lite mellis, mera fotboll, studsmatta och en och annan glass har slunkit ner.
Och jo! Till och med nån stunds tv-spelande om jag ska vara ärlig.
En helt kravfri och avkopplande sommarlovsdag när den är som bäst.
För barnen.

En annan har avbytt sina lata stunder med diverse tvättmoment så där som man måste om man vill hinna hålla efter innan tvättstugan svämmar över. Men det är helt okej det med.

I övrigt läser jag nu en tredje bok av Elaine Eksvärd gällande retorik och social makt. Otroligt givande och skitintressant! På riktigt!
Men det är bra att bryta upp läsningen i kortare stunder. Allt för att hinna suga i sig och smälta så mycket information som möjligt.

Just nu sitter jag på en sval altan och bygger jag upp en inre fightingspirit för att orka med ett judopass. Styrketräningen får vila ytterligare en dag.
Hoppas nackspärren är bättre imorgon!

Judo kan tränas ändå.

Av Kattis - 21 juli 2016 13:22

Kaffe och kaviarknäcke blir min återhämtning efter familjens spontana fotbollsturnering ute i stekheta solen.
Fick med oss bästa kompisen med lillasyster och mamma för att utöka lagen något.

Det är kul att vara många.

Av Kattis - 21 juli 2016 08:56

Smärta! Vad ska jag nu ta mig till?

Gårdagens härliga dag avslutade jag med lite greppträning hängandes i min chinsbar i vardagsrummet.
Eftersom jag känner att just greppet börjar bli det svåra i mina marklyft gäller det att inte glömma bort att stärka även den biten!
Och när träningspasset inte hanns med en så rolig dag som igår kan man ju alltid passa på att köra lite komplements- och aktiveringsövningar. Det behöver ju inte ta så lång tid.
Så jag hängde i min stång i en minut, vilket låter som så kort tid för att bara hänga men är desto jobbigare i verkligheten, tre gånger. Sista minuten tappade jag greppet efter 50sekunder, så jobbigt var det.

Och nu när jag vaknar har jag en väldig nackspärr!! Skitont på ena sidan nacke/axel. Inte roligt alls!
Låg redan i sängen och stretchade åt alla håll och kanter. Masserade så gott jag kunde.
Nu har jag smort in med tigerbalsam ordentligt och hoppas på det bästa.

För så här blir ju inga varken chins eller bänkpress gjorda.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards