En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juli 2019

Av Kattis - 27 juli 2019 23:01

Plasket från poolen når nästan ända bort till matplatsen på altanen. Det skrattas och stojas i vattnet. Fyra jämnåriga lekkamrater uppfinner nya lekar allt eftersom de gamla vissnar.

Vi vuxna leker också. Ordlekar.
Jag får ordet prärie och försöker på alla sätt få min lagkamrat att fatta vad jag menar. Mina tankar går mot prärievarg. Beskriver miljön med alla ord jag kan uppbringa i min fantasi. Men hon begriper inte ett dugg och där är tiden ute.
Lilla huset på prärien, utropar hon direkt hon hör ordet.
Och så klart. Borde jag ju ha tänkt på. Men. Stress.

Vi har ätit tacos. Druckit läsk och knaprat på nachos. Utvärderat politiken och knäppa nyheter vi noterat. Medan skymningen faller ramlar vi in på månlandningarna (för det är flera, visste ni det?) och Bilderberg gruppen. Där Ulf Kristersson tydligen blivit invald helt nyligen. Ja. Det händer mycket där ute i världen vi inte hör en susning om.
Det enda vi får höra är klimathotet.

Barnen har slutat plaska. De gick på Pokemonjakt. I badkläder. I skymningen.

Vi tänder några ljus och spånar vidare.
Är månen ens på riktigt.

Av Kattis - 27 juli 2019 10:03

Ibland får man bara skömmas som en hund.

Gårdagen slutade med jättemysig bubbelstund på vännens altan. Vid avsked bokades löpdejt för nästa morgon. Klockan åtta. För att hinnan innan hettan slog till.

Jag sov. Undrade länge och ofta när klockan skulle ringa. Var den inte sju snart?
Ville inte missa en minut sömn, så jag sov vidare. Väntade.
Till slut känner jag att jag måste kolla tiden i alla fall. Kvart ÖVER åtta. Fuck. Vännen har redan messat flera gånger och till slut dragit ut själv.
Alltså. Skit också.

Jag som väntat och längtat och var så rädd att försova mig. Men kollade aldrig tiden. Förrän det var för sent.
Varför ringde inte klockan? Har jag hört, stängt av och somnat om? Utan att jag minns?
Tusan också.

Tacksam för att vännen inte väntade ut mig så att hon inte kom iväg. Utan att hon ändå fick sin sväng. Det var bra gjort. Kan vara lätt att sätta sig i soffan när kompisen plötsligt sviker i att dyka upp.

Nu är det hett ute. Jag har inte fått min löptur. Och inte lär det bli svalt förrän sent ikväll.
Motionscykeln i källaren kanske kan vara ett alternativ.

Varför kunde jag inte bara vaknat i tid?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards