En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Kattis - 17 juli 2009 23:13

Det skulle vara jättekul att få ett hum om vilka ni är som läser mina ord och tankar. Därför vore det riktigt kul med en liten fundering eller kommentar från er då och då......................

Av Kattis - 17 juli 2009 22:47

När man kommer vandrande med en liten flock barn i kring sig får man många blickar på sig. Och det är bara kul, det gör mig inget alls.

När vi till exempel stod framför "Mona-Lisa" i Louvren på vår Parisresa i höstas, var det fler som tittade på oss än på tavlan. De tittade, log och räknade högt. Det är nog inte så vanligt med en flerbarnsfamilj inne på konstmuseum så där bara.

Och då vi gick till Nimis här om dagen var det ett äldre par som började prata med mig och tyckte det var så många barn, och frågade om verkligen alla var killar. Precis som när jag gick in på järnaffären hemma och bara lät grabbarna komma efter som en liten svans. Då reagerade dem också och sa "Oj, vad många barn!" Det är kul att ge folk lite att tänka på....

Igår, då vi var på vår lilla shoppingrunda, passade jag på att inhandla byxor till grabbarna inför dopet. De ska ha likadana allihop. Jo, det ska dem! Mannen tog barnen och gick vidare till nästa affär medans jag skulle betala.

Så jag kom till kassan med fem par jeans, snyggare modell, i olika storlekar i stigande skala.

Kassörskan började bipa in varorna i kassan och tittade straxt förvånat på mängden byxor, alla i en annan storlek.

"Jaha, det måste vara bra byxor det här, eftersom du köper så många!", var biträdets kommentar.

"Ja, men jag har fem söner." 

"Oj! Då måste det gå åt mycket jeans!", tyckte hon.

"Jovars, men det är tur det är så modernt med trasiga brallor nu!", kontrade jag.

Sen kan man få många idiotiska anmärkningar också, men det kan vi ta en annan gång.......

Av Kattis - 17 juli 2009 13:40

Tre gånger har jag nu stoppat pengar i dessa myntslukande   tvättautomater. Det har hittills kostat mig mer än tvåhundra spänn! På skittvätt!! Nu får det va nog........

Tvätten hamnar hädanefter i bakluckan på bilen och sen får man använda sig av det som finns i skåpen. Punkt.

Efter flera underbara dagar har vi plötsligt blivit invaderade av någon sorts småkryp som har tagit hela vårt varande i besittning. De finns överallt, de är pyttesmå, men skapar ändå klåda var de än tar sig fram över huden. De är så äckliga! Ser ut som små minikummin....Det känns som om de tar sig in i näsan och överallt.


Nu är min längtansfulla snartåtta-åring på bio med sin far och ser "Harry Potter- halvblodsprinsen". Jag hoppas att den är så superbra som han nu räknar med. Det är inte ofta filmer gjorda på ett bokmanus ger samma känsla som själva boken. De är sällan lika bra.........

Jag längtar tills jag får chansen att se "Änglar och demoner" efter Dan Browns bok med samma namn. Boken är ju exeptionellt bra, efter att ha läst hans böcker blev det väldigt svårt att läsa en annan bok och känna samma läslycka. Dan Brown höjer sig över mänden, om man säger så....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards