En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Kattis - 24 juli 2009 16:37

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad, det har vi alla hört många gånger....... Men att vi faktiskt lär andra hur de ska behandla oss, är kanske för många något nytt. Om vi inte vill bli hånade måste vi sätta oss emot minsta ironi. Vill vi inte bli slagna, är ingen liten knuff heller tillåten. Vi måste ha tydliga gränser och med en fast hand visa vad som är ett okej bemötande mot oss själva.

Hur många tjejer klagar inte över deras äkta mäns brist på hjälpsamhet i hemarbetet. Det är antingen något de visste och borde varit medvetna om från början, och då har de ingen rätt att protestera. Eller så är det något som med tiden smygit sig på, och då är det också de som lärt in det hos sina män. Med andra ord har de sakta men säkert tagit över sysslorna och gnällt ljudlöst. Och plötsligt en dag smäller de till med en jättediskussion, som tar männen helt på sängkanten.

Om du börjar plocka upp hans smutstvätt från golvet för att lägga dem i tvättkorgen, så lär du honom att slänga kläderna där han står...........

Vill du att han själv ska lägga dem på rätt plats får du säga det till honom, inte göra det åt honom!

Vill jag att mina barn ska ställa skorna på hyllan, måste jag varje gång skorna står någon annanstans, be mina barn att gå och ställa dem på rätt plats. Om jag gör det åt dem, lär jag dem att ställa skorna var de vill!

Det är upp till mig att se till att jag blir behandlad som jag vill........

Annars måste jag plocka bort mig själv från situationen, också för att visa att man inte behandlar mig så där!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards