En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Kattis - 3 mars 2010 13:10

Eller inte!

Jag har råkat få fem underbara söner. Hur underbara de än är, så råkar de ha kommit i samma kön. Och det tycks sticka folk i ögonen enormt.

Eftersom jag har skaffat flertalet av dem så måste ju det bero på att jag enbart vill ha en dotter.......För annars borde jag ju ha "gett upp" nu, som en del fräckt vill uttrycka det.

Hade jag ordnat en familj på tio barn, där alla kom i blandad sort. Skulle folk enbart skakat på huvudet och ansett mig vara lite tokig. Men just på grund av att alla mina barn endast är gossar, så måste ju det vara det som är orsaken till mitt barnafödande.


Så är det väl lite också med leksaker och diverse.

Jag har ju endast killar och borde därmed hålla mig ifrån allt vad rosa och tjejigt är.

Att jag sen då och då går och köper mig en supertjejig "Barbie", bara för att samla på dem, är urdumt. Lite psykiskt vill nog någon tro......

Och att vi har ett alldeles rosa piano stående i köket, skär sig totalt med familjebilden. Sen att det bara var just det pianot lille D ville ha spelar ingen roll.

Han borde inte ha fått det, han skulle ha haft ett grabbigt, svart.


Jag insåg under väntan av nummer tre, att familjen inte skulle välsignas med någon dotter. Så efter viss vånda och sorg var det bara att hitta ett sätt att hantera detta smärtsamma faktum.

Och göra det jag ville i alla fall..........


Jag har ibland lånat vänners döttrar och gått på stan och shoppat. 

Barbie fick jag samla på själv som sagt och nu senast har jag börjat sy, inte bara pojkkläder, utan även klänningar.

Jag har precis avslutat en lite glittrig sak, mycket tjusig i min smak.

Den får väl hänga på en vägg någonstans och pryda sin plats.

Jag får ju se till att göra vad jag kan för att få in lite feminint i det här huset....


  


  


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards