En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Kattis - 27 mars 2010 18:07

Gubben och de tre äldsta hamnade av allt att döma på bio.

Och for för väldigt länge sen. Passade på att titta i alla roliga, stora butiker där i kring.

Hem kommer nog en massa tokigheter och roligheter. Lilleman på fyra år får en ny cykel. Han har hittills använt den tolvtummare vi köpte åt största killen för sju år sen.......Ingen klagan på det, kraven sitter hos mor.

Stödhjulen vill inte sitta som de ska längre, hur mycket jag än skruvar och muttrar...

När han får se den hemkommande cykeln, vilket troligen inte blir förräns imorgon, lär ögonen ramla ur.....Det är en med McQueen på! Kan inte finnas en mer lämplig en för den grabben.

Känns egentligen dumt att ge en cykel bara så där bara. Men hur kul är den att ge bort då barnet fyller år i december?

Nej, nu får det bli. Det är ju en nyttosak.......


Så hemma är nu endast mor med de två små pluttarna.

Nu är det lite mys vid Bompa innan lille D får gå i säng. Sen är det Vintergatan för fyraåringen med lördagsgodis.

Och efter det är det mammamys. Tänkte göra mig en god smörgås med rostad bacon, paprika och kålrot. Eller vad jag nu hittar i skåpen.

Undrar vad det går sen på tvn för mig........... 

Av Kattis - 27 mars 2010 08:22

Så är det lördag och som vanligt en helg med en stor vilja att hinna med allt man inte hinner under veckodagarna.

Släpet står redo för tömning, nästa förrådsdel i garaget väntar på målning och iordningsställning.

Sen var det den sociala biten....

En gosse ska med farmor och farfar för att fira en kusin, en gosse ska på cykeltur med en vän + dennes pappa och vi andra vill ta en grillpicknick tillsammans med en annan familj.

Vad ska då prioriteras?


Garaget får helt enkelt vänta på sin tur...........det ska inte med tåget.


Varför är det alltid så mycket som ska göras varje helg? Det är ju mycket lugnare och mer avkopplande på vardagarna.

Och hur gör alla familjer där båda föräldrarna jobbar så gott som heltid?!

Jag skulle inte klara av det........all heder åt er!

För då måste man väl fixa all städning och tvättning på helgen?

Det har ju jag åtminstone redan avklarat under veckan. Och ändå känns helgerna fullbelamrade.......


Visst är helgen underbar. Men jag tillhör dem som utbrister "äntligen måndag!"

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards