En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Kattis - 31 mars 2010 18:41

Nu tickar sista dagen av Mars iväg. Imorgon har vi April här igen.

Den stora skojardagen. Vi får väl se hur det blir med det......

Jag tror aldrig jag åkt dit på nå´n blåsning någon gång faktiskt.

Jag har heller aldrig fått besök av några påskkärringar. Även fast det nog skulle vara riktigt trevligt. Jag har bunkrat upp med godis i skafferiet. Så jag är i alla fall beredd.

Barnens, mina egna alltså, påskägg håller jag just på att klura kring. Det blir nog ägg formade som dynamittuber. Eller vad det nu heter i fackspråk.

Jag har fått tag på stora rörändar som ska målas svarta och fyllas med lite av varje. Sen får jag väl ordna någon skattjakt i samma tema på nå´t sätt. Det ska kanske gälla att hitta skatten innan den exploderat..........

Får fundera lite till.

Av Kattis - 31 mars 2010 10:18

Nu har barnens alla cyklar kommit fram. Det innebär ju till att börja med en hel del pumpning......Inte roligt!

För det första finns det ju inte EN bra fungerande pump som går till ALLA cyklarna. Utan det ska hittas och provas och pumpas med olika pumpar på varenda cykel.

Och de är ju i alla fall inte bra, till slut blöder man om fingrarna, har skavsår på knäna och är totalt svart av olja överallt.......

Sen när det väl är gjort, kommer fyraåringen och ska göra själv.

Och skruvar upp ventilen på sin alldeles nya fullpumpade cykel, den enda jag inte behövt göra något åt, så precis all luften for ut i ett vfiiiiisssss. Då var det bara att ta sig an den också. Suck!


Men nu är alla cyklarna i topp trim. Och barnen glada.


Jag har haft lite diskussioner med föräldrar på kyrkis angående det där med att lära sig cykla utan stödhjul.

Många föräldrar är så stolta över hur deras barn lärt sig cyklandet i tidig ålder. Det blir nästan en tävlan kring vems barn som var yngst.

Jag begriper mig inte på det där riktigt. Jag anser att barn inte bör lära sig för tidigt. De måste ju först lära sig lite fartvett och kontroll över cyklandet. 

Mina får inte lära sig innan fem års ålder.

Däremot finns det ju en metod med sparkcykling. Där barnet sitter på en cykel utan pedaler och sparkar sig framåt för att lära sig hålla balansen. Det kan ju vara en riktigt bra ide......


Men att se de där treåringarna vingla fram längs trottoaren bredvid bilvägen i en väldans hastighet, är allt annat än imponerande i mina ögon. Snarare ansvarslöst!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards