En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Kattis - 7 april 2010 17:02

Hur kan man känna avundsjuka angående något som man inte själv ens vill ha?!

Att liksom avundas situationen, fast man inte i något avseende skulle vilja sätta sig själv i den sitsen......

Som att var avis på de nykära, fast inte alls vilja hamna tillbaka där på ruta ett igen. Man vill ju vara där i livet där man är. Med dem man har runt omkring sig.

Eller som en motorcykelfantast som vunnit en sprillans ny hoj. Fast man knappt själv vågar sitta på en dylik.

Knasig man kan vara. Psyket är en märklig mekanism!


Ja, Anne. Jag håller med dig. Det är underbart med den härliga våren! Och jag kan tänka mig att det är spännande med alla blommor som kommer upp.

Minns inte om det är er första vår på tomten?

För då är det ju särskilt kul att se vad som kommer upp och var.....

Av Kattis - 7 april 2010 12:50

Tänk att mannen tog på sig tunikan och började leta efter svärdet! (Vi har inget svärd, men han gick in i rollen med hull och hår!)

Nu fick han blodad tand ordentligt och ska bestämt vara kung. Så nu blir det bara till att ordna till en manteln år Ers Höghet också!

Fast det gör jag så gärna, det är så kul att han vill va med på det hela.....

Pratade med mor min idag och när hon fick höra om våra klädbestyr ville till och med hon vara med. Så nu ska det fixas plagg till även henne! Det hade jag väl aldrig trott.

Festen vi ska ha är ju egentligen ingen maskerad på något vis, men det är ju så kul att sy och att få klä sig lite roligt för en gångs skull!

Men som det verkar nu bör jag nog meddela samtliga inbjudna om läget som uppstått med kläder.....Så att de också har chansen om de med vill gå in i feststämningen på liknande vis.


Här är huset fullt med småförkylda barn, snorandes och hostandes. En del mer än de andra. Tänk hur finurlig kroppen är som passar på att släppa ut allt sånt skräp, då det är lov och ledigheter. Då man har tid att faktiskt ta det lugnt.....

Fiffigt tycker jag!


Själv sörplar jag kaffe och ska snart sätta mig vid symaskinen igen.

Det är ju så himla roligt!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards