En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Kattis - 14 april 2010 15:50

Men brödet och yoghurten är slut, så då måste jag ju ordna med nå´t! Annars blir det ju ingen frukost imorgon.

Nu har jag fått i ordning degen till jäsning, och förhoppningsvis blir det något ätbart bröd till frukostbordet.

Till kvällsmat blir det kyckling med wokgrönsaker och absolut INTE ris, för då kolappsar mina barn. Jag får väl ta nudlar då kanske. Det kan ju blandas i och bli riktigt gott!

Idag har jag avslutat min runda av storstädning av hela huset. Så nu skiner golven ikapp med solen. 

På dagens städschema stod legorummet.....Jag har plockat och dammsugit en hel legovärld på fyra m2. Det var lite jobbigt om jag ska var ärlig. Och det har sagt slurp både en och två gånger. Så jag måste väl ta och titta igenom dammsugarpåsen innnan den slängs.

Men nu är det rent ordentligt!

Det är inte lätt när man vill ha det rent och städat, samtidigt som man vill vara en snäll och förstående mor åt sina två legokreatörer. Man kan ju inte begära att en hel legovärld ska plockas undan varje kväll.....

Om ett par veckor kommer fönsterputsaren hit och tar hand om alla skitiga rutor. Det kan mer än väl behövas kan jag lova. Sen är det kul att få dem rena innan festen. Så att gästerna kan se ut överhuvudtaget. Och solen in.......

Men då kommer automatiskt frågan angående gardinerna. Ska de vara kvar eller bytas? 

Det blir nog en del av varje kan jag tro......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards