En bit ur mitt liv

Alla inlägg under april 2011

Av Kattis - 16 april 2011 15:01

Äntligen bjuds man på ett leende igen

 
Av Kattis - 16 april 2011 14:48

I fyra lag är vi uppdelade. Och vi är alla lite nervösa, för vi vet inte hur de ser ut. Till kvällen väntas fotbollsturnering. Gosscupen kan vi inte kalla den, för gossmor och extratjejen är ju också med. Storpojkarna har gjort ett ordentligt spelschema och är i detta nu iväg för att inhandla priser. I form av godis tippar jag… Nu är inte familjen hur stor som helst, så lagen blir inga femmanna. Men det man inte har i kvantitet får man öka i kvalitet. Det blir till att spela efter bästa förmåga!

Av Kattis - 16 april 2011 11:39

Planerna kan vara många. Och noggrant detaljerade.

Men det spelar ingen roll.....


För vips som kommer det en drös ungar och vill bygga ihop något.

Trolla fram en släng-gunga. Bygga ett torn. Snickra en dinosaurie.

Eller binda ihop en repstege.


En repstege kan tyckas enkel att få till.'

Men det krävs ett rep.

Och har man det inte hemma, så får man åka runt och leta reda på ett.

Och det krävs pinnar.

Vilket man oftast inte har hemma i precis rätt längd och mått.

Så då måste det tas en sväng till snickeriet för att såga. Och säkert borra lite.


Det kan med lätthet anses att dessa ungars önskningar spelar väl ingen roll när man har en detaljerad plan?!


Fast när planen är något mindre underhållande. 

Och när gossfar älskar lite barnsligare och roligare snickeritillverkningar än vad han är van vid på arbetstid.


Då får planen oftast skjutas........på framtiden.

Av Kattis - 16 april 2011 09:37

Natten har spenderats sittandes. För att skrutten skulle kunna andas alls. Inte roligt när det bubblar och fräser om de små. Han låter som ett tröskverk. Försöker suga ur lilla näsan hans, men det är hemskt när han då nästan får panik. Lille D tycker det ser roligt ut när Elvis blåser bubblor med näsan… Själv känns det jobbigt att han har så svårt att amma ordentligt. För det tänker jag inte sluta med än!

Av Kattis - 15 april 2011 10:38

Vagnen rullar lättare idag.

Till och med min fyrfota lilla vän travar längs med vagnen.

Längre än han gjort på länge. Fast till slut saktar han in och ber om att få krypa in under vagnen.


Men jag klarar av att löpa en bit till.

Riktigt duktig känner jag mig :-)


Jag vill vara en löpare. Jag tänker bli en löpare. Jag ska klara att springa hela min runda med lätthet innan - midsommar!

Det är ju hur långt som helst dit. Kan ju knappast misslyckas då.....


Semestrarna var tvugna att bestämmas idag tydligen.

Min semester är ju bestämd sen tio år tillbaka. Den är innestående för evigt.

Måste få en väldans utbetalning om en sisådär tjugo år ;-)


Men gubbens semester.


Vi brukar ha rätt sen semester. Till just innan skolstart.

Och vi brukar ha rätt regnig semester. Eller, rättare sagt, väldigt regnig semester! 

Förra året lyckades vi få två dagar sol. Snacka om tur med vädret....


Så i år tar vi tidig istället.

Vilket med andra ord betyder att i år kommer regnet vara ihållande från midsommar till slutet på juli ungefär.

Så nu vet ni det.


Sommarvädret kommer efter juli......

Av Kattis - 15 april 2011 06:04

Torkar gruset ur ögonen och sträcker ut kroppen. Det är fredag morgon och jag är tröttare än tröttast. Bredvid mig snörvlar och snarkar lillplutten. Det låter besvärligt. Jobbigt när de små inte kan fräsa ur näsan själva. Jag ligger kvar en stund och hör hur det trampas omkring på ovanvåningen. Skönt att de i alla fall inte har så svårt att komma upp. En annan måste ju sträcka och väcka varje kroppsdel i taget först…

Av Kattis - 14 april 2011 19:34

Tidig påskkyckling

 
Av Kattis - 14 april 2011 17:12

Händerna på min fönsterruta är många.

Och inte är de vackra heller...


Snön har smultit undan och marken börjar torka upp. Solen har tagit flertalet återbesök och det är alltid lika härligt.


Men de där händerna på mitt fönster klarar jag mig utan...


Det börjar bli hög tid för putsning!

Och det gör jag inte själv, sanna mina ord.

Jag har att göra så det räcker. Tack.


Lov har vi nästa vecka också.

Ett lov som inte på långa vägar kommer bli lika aktivitetsfyllt som sportlovet var.

Tvärtom.

Ser med glädje mot att få gubben på plats där han normalt hör hemma dagtid.

På jobbet.


Det kan vara nog så mysigt att vara samlad flock i några dagar. Men när det börjar dra ut på tiden längtar åtminstone jag efter att få trampa in i de vanliga vardagliga fotspåren igen!

Och det gör vi på måndag. 

I hope.......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards