En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Kattis - 10 juli 2011 23:24

Min skrivarklåda verkar ha tagit semester.....


Ingen bloggabstinens och inga pockande ideer. 


Värmen får nog alla tankar att förångas. Sippra ut genom huden och rinna av mig tillsammans med svettpärlorna.


Apropå svettpärlor, löprundan idag var lika underbar som vanligt. Har blivit beroende. Förstås. 

Det är så fantastiskt och endorfinrusande. Hade ingen aning om att det kunde kännas så! 

Och jag vill nog påstå att mitt mål - att bli en löpare - är nått. Och det känns även det väldigt bra.

Jag som försökt så många gånger, men aldrig riktigt fått in det. Aldrig begripit mig på det där med att stå ut med att bara springa. Att inte få utföra något, inte göra några annorlunda stegkombinationer eller roliga koordinationer.


Fast nu har jag ju förstått att det är just det som är tjusningen.

Med favoritmusiken i lurarna, rytmen i benen och tankarna svävandes i det blå kan man rensa många rörigheter och lösa upp många tankeknutar.

Det är verkligen ren meditation.


Jag är sannerligen löparfrälst!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards