En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Kattis - 31 juli 2011 22:58

Bildbeviset är sparat.

Gossmor har doppat sig i havet! Har simmat och blött ner sig från topp till tå!


Klev några, inte alltför många, stora, inte alltför stora, kliv rakt ut i plasket.

Fann mig tryggt stående med vattnet en bit ovanför knäna, på den steniga botten som till mestadels var täckt av antingen sjögräs eller tång. Kändes inte särskilt olustigt alls!

Vattnet var häpnadsväckande klart och såg i mina, väldigt okunniga ögon, förvånansvärt rent ut. Vackert.


Några djupa andetag och sen några stora simtag in tillbaka mot stranden.

Djupet var inte stort och avståndet var inte långt, så det var inte många simtag innan jag, likt en val, strandade på stenbotten.

Slog ena foten i någon hård bergbit och är alldeles öm ännu.


Men. Jag. Har. Simmat. I. Havet.

Utan att ha blivit uppäten av hajar.....

Av Kattis - 31 juli 2011 10:36

Dagen har startat. Kaffet intaget. Frukosten undanplockad.

Gossar ränner runt, borstar tänder, letar strumpor, glömmer att bädda sängen och påminns om rullgardinerna.


Idag står fiske på schemat.

Till stora stranden vid vandringsleden styr vi. Slänger med oss lite korvar och vattenflaskor. Badbyxorna trycker vi också ner.

Solen glimtar då och då, så värmen svettar säkert ner oss även idag så småningom.


Nu ska vi bara hoppas att vi slipper få napp ;-)

Av Kattis - 31 juli 2011 10:31


               

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards