En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Kattis - 19 oktober 2016 20:27

Mörker. Kyla. Regn.

Man väljer själv hur man vill se på saker. Som hösten.
Älskar det!

Mörker - tända ljus är så mycket mysigare och vackrare i mörkret.
Kyla - att få krypa in i en filt i soffan eller dra på sig snygga kappan är otroligt mycket skönare när det inte är tjugo grader varmt. Blir så svettigt då.
Regn - ett av de underbaraste ljuden som finns är när regnet smattrar mot fönsterbläcket. Plus att myset med både tända ljus och filt i soffan når en ännu högre nivå när det regnar utomhus.

Fast det där med kappa. Jag måste nog köpa en ny sådan, som jag kan röra mig i.

Av Kattis - 19 oktober 2016 17:45

Som vilda grisar springer de runt på judomattan. Någon form av kull.
Själv sitter jag utanför i en av sofforna och tar en lugn kväll. Bredvid mig sitter lille Elvis och spelar på paddan. Jo då. Till och med så.

Far i huset är på uppdrag någonstans i ett hörn av kommunen. Middagen fick lov att ätas gruppvis i omgångar. Inget som är önskvärt men heller inget som sker ofta.
Dagens middag blev i alla fall så det räckte till matlådor. Två stycken till och med. Vilket är jättebra eftersom jag tenderar till att leva på bröd i olika former annars. Baguetter och wraps till det sprutar ur öronen. Måste sluta med det!

Denna veckans pass är återigen sådana där mittinatten-tidiga, men när man får sluta lika mittpådagen-tidigt jämnar det ut sig på nåt vis.
Jag gillar mitt jobb. Har jag sagt det.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards