En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av Kattis - 22 oktober 2016 21:15

Vilken rolig leksak jag fått! Låter mig dra lite hur om helst åt alla håll och kanter.
Mycket bra alternativ när rygg och knän hindrar det vanliga upplägget.

Fast jag skrapade ihop en drös set i marklyft ändå, på en ytterst liten vikt. Men så att jag i alla fall fick känna lite på rörelsen. Och jag tror på att använda musklerna för att mjuka upp dem. Det var bara skönt.

Av Kattis - 22 oktober 2016 11:52

Sitter och laddar för att ta mig ner till gymmet och köra mitt pass.
Det går så där.

Under torsdagens judoträning sträckte jag ryggen vilket gav en rejäl smärta som fortfarande sitter i. Och på dagens schema står marklyft. Det rimmar illa, det hör till och med jag...

Och den sista veckan har mina knän börjat gnälla. Själv gissar jag på utslitning, från aldrig knäböj till böjpass tre dagar i veckan och sen har jag dessutom lagt till benspark på sistone. Så jag har en tanke på att vila från böjandet under ett par pass för att det inte ska behöva bli nåt större av det. Kan vara klokt.
Fast jag är alltid så rädd att mesa, att vila i onödan, men jag vet ju att jag funkar tvärtom. Så nu pausar jag.

Därutöver sitter en svagt molande huvudvärk bakom skallbenet. Kan vara den ovanligt långa sovmorgonen då jag sov till klockan tio. Men vad vet jag. Surplar lite kaffe till.

Dagens träningsschema reducerades snabbt till bänkpress. Jaha ja.
Men jag har ju min nya roliga kabelhiss. Den kan jag dra massa roligt med.
Det är kul med leksaker.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards